خبر فوری

 
رئیسی: روابط نزدیک دو کشور آغازگر دوره جدیدی از رشد و شکوفایی در منطقه خواهد بود
کد خبر :1568754370

18:03 1403/02/03


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, رئیس جمهور ایران, رئیس مجلس ملی پاکستان, سردار ایاز صادق,

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان در صدر هیئتی از نمایندگان مجلس با دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان امروز در صدر هیئتی از نمایندگان مجلس، با دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، در اسلام‌آباد دیدار کرد.

در این نشست به همراه روابط پارلمانی، در خصوص امور مورد علاقه مشترک تبادل نظر انجام گرفت.

رئیس مجلس ملی پاکستان با خوش آمد گویی به نمایندگی از مردم و پارلمان پاکستان، این سفر را حامل نتایج گسترده ای برای منطقه و مناسبات دو کشور عنوان کرد و گفت: تمامی احزاب در پارلمان، روابط پاکستان با ایران را به دید ارزش می نگرند.

سردار ایاز صادق با اشاره به اهمیت گروه دوستی پارلمانی پاکستان-ایران، خاطر نشان ساخت که این گروه می تواند نقش مهمی در ارتقای بیشتر همکاری ها در پارلمان های دو کشور ایفا کند. برای صلح و توسعه در منطقه، مسائل دوجانبه باید به صورت دوستانه حل شوند.

وی پس از مطرح کردن این موضوع که ظرفیت همکاری بالایی در بخش های مختلف از جمله حوزه های تجارت و انرژی میان دو کشور وجود دارد، طی صحبت در مورد مرز های مشترک، اظهار کرد: ایجاد مراکز تجاری در دو طرف مرز های مشترک پاکستان و ایران، خوشایند می باشد که تشکیل این بازارچه ها باعث رفاه در زندگی ساکنان مرزی خواهد بود.

 

 دکتر ابراهیم رئیسی، گفت: دو کشور برادر و همسایه، روابط برادرانه تاریخی دارند و ایران برای مناسبات دیرینه خود با پاکستان اهمیت بسزایی قائل است.

رئیس جمهور ایران تصریح داشت که روابط نزدیک دو کشور آغازگر دوره جدیدی از رشد و شکوفایی در منطقه خواهد بود.  

رئیسی افزود: روابط ما تنها محدود به مرزهای دیپلماتیک نیست، بلکه دو کشور دارای پیوند های ناگسستنی برادری، عشق و همسایگی هستند.

ارسال نظر

 
1