خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بر لزوم تقویت همکاری های دوجانبه با انگلیس در حوزه های تجارت و سرمایه گذاری، آب و هوا، ارتباطات میان مردم دو کشور و سایر زمینه ها تأکید کرد.

وی ضمن استقبال از جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس در کاخ نخست وزیر پاکستان، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط و همکاری میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شهباز شریف همچنین خواستار از سرگیری زودهنگام پروازهای شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان (PIA) به انگلیس شد که به تقویت پیوند میان دو کشور و کاهش نگرانی‌های یک میلیون و 600 هزار مهاجر پاکستانی در این کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی میان دو کشور افزود: پاکستان و انگلیس در طیف وسیعی از زمینه ها همکاری نزدیک دارند، پاکستان همچنین با تأکید بر اهمیت انعقاد زودهنگام توافقنامه مشارکت استراتژیک پیشرفته، خواستار ارتقای تعاملات به سطح جدیدی از روابط دوجانبه است.

نخست وزیر پاکستان از ریشی سوناک نخست وزیر و دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس برای ارسال پیام های تبریک شان تشکر و قدردانی کرد و اذعان داشت: مشتاق همکاری نزدیک با رهبری انگلیس برای تقویت بیشتر روابط بین دو کشور هستم.

وی همچنین از کمیساریای عالی انگلیس خواست تا بهترین آرزوهای پاکستان را به پادشاه چارلز سوم برساند و برای بهبودی زودهنگام و سلامتی کامل او دعا کرد.

محمد شهباز شریف در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد پادشاه چارلز سوم به محض اینکه وضعیت سلامتی به وی اجازه سفر بدهد، از پاکستان بازدید به عمل آورند.

ارسال نظر

 
1