خبر فوری

 
آذربایجان متعهد به تقویت روابط تجاری دوجانبه با پاکستان است
کد خبر :1567208108

11:44 1402/12/02


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, پاکستان و آذربایجان, خضر فرهادوف, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر آذربایجان,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان طی سخنرانی در جمع بازرگانان در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور LCCI، بر تعهد قاطع جمهوری آذربایجان به تقویت روابط تجاری دوجانبه با پاکستان تاکید کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| خضر فرهادوف سفیر آذربایجان طی سخنرانی در جمع بازرگانان در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور LCCI، بر تعهد قاطع جمهوری آذربایجان به تقویت روابط تجاری دوجانبه با پاکستان تاکید کرد و با اشاره به آغاز پرواز های مستقیم بین دو کشور توسط شرکت های هواپیمایی AZAL و PIA در سال گذشته میلادی، آرزوی گسترش ارتباطات پروازی به ویژه پروازهای روزانه از شهرهای مختلف را کرد.

سفیر فرهادوف نسبت به افزایش چشمگیر مبادلات تجاری بین جمهوری آذربایجان و پاکستان که ناشی از برقراری پروازهای مستقیم است ابراز خوش بینی کرد و به افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان پاکستانی درحال تحصیل در آذربایجان اشاره کرد و بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در تقویت روابط اقتصادی قوی تاکید کرد.

سفیر بر لزوم اکتشاف بازار، مشارکت و سرمایه گذاری متقابل بین پاکستان و آذربایجان تاکید کرد و روابط تجاری موفق آذربایجان و ترکیه را الگوی خود عنوان کرد. وی با تاکید بر موقعیت آذربایجان به عنوان یک کریدور حمل و نقل بین المللی کلیدی گفت: شرکت بازرگانی سوکار آذربایجان LNG را به پاکستان تامین می کند.

وی از ایجاد قراردادهای تجارت ترجیحی و ترانزیتی بین دو کشور حمایت کرد و با اشاره به استقبال آذربایجان از ده‌ها هزار گردشگر پاکستانی در هر سال، گردشگری را به عنوان یک زمینه امیدوارکننده برای همکاری معرفی کرد.

کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی لاهور با استقبال از سفیر آذربایجان، بر افزایش مراودات تجاری از طریق همکاری شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری SIFC و تقویت روابط با آذربایجان تاکید کرد و ضمن اذعان به پتانسیل تجاری موجود بین دو کشور خاطرنشان کرد: حجم تجارت دوجانبه هنوز به حداکثر ظرفیت خود نرسیده است. وی بر صادرات برنج، منسوجات و میوه پاکستان به آذربایجان و واردات اوره از آذربایجان تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1