خبر فوری

 
سفر اسحاق دار به لندن با محوریت توسعه تعاملات دوجانبه
کد خبر :1566555511

13:46 1403/01/04


برچسب ها : انگلیس, پاکستان و انگلیس, تبریک, دولت انگلیس, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان, لندن, محمد اسحاق دار, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه پاکستان,

محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر خود به لندن پایتخت انگلیس با مقامات عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.


لندن: به گزارش راز نیوز | محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر خود به لندن پایتخت انگلیس با مقامات عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در این سفر با طارق محمود احمد وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه، شمال آفریقا، جنوب آسیا و سازمان ملل متحد و اندرو میچل وزیر مشاور دولت انگلیس در امور توسعه یه گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدارها، موضوعات مورد علاقه از جمله گام‌ هایی برای تعمیق بیشتر روابط دوجانبه و استفاده از ظرفیت دیاسپورای پاکستانی در انگلیس برای گسترش بیشتر فرصت ‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پاسخ به درخواست اسحاق دار در رابطه با از سرگیری زودهنگام پروازهای شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان به انگلیس، طرف انگلیسی اطمینان داد که از نزدیک با پاکستان در سطح فنی برای حمایت از احیای پروازها در اولین فرصت ممکن همکاری می کند.

در همین حال، وزیر امور خارجه پاکستان به طرف انگلیسی اطمینان داد که تمام مسائل فنی در طرف پاکستان در اولین فرصت حل خواهد شد و این امکان را به شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان (PIA) می دهد تا پروازهای خود را به انگلیس از سر بگیرد.

طارق محمود احمد وزیر مشاور دولت انگلیس در امور خاورمیانه، شمال آفریقا، جنوب آسیا و سازمان ملل متحد همچنین تصدی سمت وزیر امور خارجه پاکستان را به محمد اسحاق دار تبریک گفت و تمایل خود را برای همکاری نزدیک با دولت جدید ابراز کرد.

اندرو میچل نیز از اسحاق دار به دلیل حمایت مستمر پاکستان در زمینه اسکان مجدد اتباع افغان تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1