خبر فوری

 
 
ربوده شدن چهار نفر از کویته و آواران/تداوم عملیات ارتش پاکستان در منطقه آواران
کد خبر :1566355665

12:46 1402/04/24


برچسب ها : آواران, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, صدای افراد ربوده شده بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان, کویته,

در حالی که تاکنون چهار نفر از شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان از مناطق کویته و آواران بلوچستان ربوده شدند، منابع آگاه هم‌زمان از تداوم عملیات ارتش پاکستان در شهرستان آواران خبر می‌دهند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در حالی که تاکنون چهار نفر از شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان از مناطق کویته و آواران بلوچستان ربوده شدند، منابع آگاه هم‌زمان از تداوم عملیات ارتش پاکستان در شهرستان آواران خبر می‌دهند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان روز جمعه با یورش به منطقه لباچ زیارت دن از توابع شهرستان آواران سه فرد بلوچ را دستگیر و ناپدید نمودند.

اسامی این سه فرد ربوده شده به این شرح اعلام شده است: کماش دینار، زباد فرزند سخی داد و داد بخش فرزند علی محمد.

به گفته منابع آگاه این افراد ربوده شده ساکن منطقه دراسکی بودند که به اجبار نیروهای امنیتی از آن منطقه مهاجرت کرده و در حال حاضر در منطقه لباچ زیارت دن سکونت دارند.

لازم به ذکر است یکی از افراد ربوده شده به نام کماش دینار پیش از این در 22 بهمن ماه سال 1398 به همراه دو تن از فرزندان خود به نام‌های محمد علی و واحد طی عملیات یورش نیروهای ارتش پاکستان از منطقه تیرتیج شهرستان آواران ربوده شد و یکی از فرزندان وی به نام محمد علی در حین بازداشت توسط نیروهای امنیتی به قتل رسید.

همچنین یکی از اقوام وی به نام نصیر فرزند بائیان نیز در سال 2013 میلادی توسط نهادهای امنیتی پاکستان ربوده شد و بعدها جسد وی از یک گور دسته جمعی متعلق به افراد ربوده شده کشف گردید.

همچنین گزارش‌های واصله از این منطقه از محاصره منطقه پیرندر زیلگ واقع در شهرستان آواران توسط نیروهای ارتش پاکستان و آغاز عملیات نظامی در این منطقه حکایت دارد.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، تعداد وسیعی از نیروهای امنیتی به این منطقه یورش برده‌اند و عملیات جستجوی خانه به خانه ادامه دارد؛ اما تاکنون گزارشی مبنی بر کشته شدن و یا دستگیری هیچ فردی از این منطقه دریافت نشده است.

از سوی دیگر سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ از ربوده شدن یک دانشجوی ساکن شهرستان آواران به نام اعظم فرزند الله داد از شهر کویته به دست نیروهای امنیتی پاکستان خبر داد.

ارسال نظر

 
1