خبر فوری

 
حملات ارتش آزادی بخش بلوچ علیه نیروهای پاکستانی در پنجگور و قلات
کد خبر :1566095894

13:25 1403/01/04


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, اردوگاه ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جیئند بلوچ, شهرستان پنجگور, شهرستان قلات, گروه های مسلح بلوچ,

سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ طی عملیات های جداگانه نیروهای ارتش پاکستان را در نقاط مختلف ایالت بلوچستان مورد حمله قرار داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ طی عملیات های جداگانه نیروهای ارتش پاکستان را در نقاط مختلف ایالت بلوچستان مورد حمله قرار داد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی جیئند بلوچ سخنگوی این گروه تجزیه طلب، در نتیجه این حملات دست کم 7 تن از نظامیان پاکستانی به همراه یکی از اعضای این گروه کشته شدند.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اظهار داشت: فدائیان بلوچ ما شب 20 مارس(یکم فروردین) پاسگاه های نگهبانی اردوگاه مرکزی ارتش پاکستان واقع در منطقه جوهان از توابع قلات را با شلیک چندین راکت و با استفاده از سلاح های خودکار مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن 2 نظامی دشمن کشته شده و چندین تن دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: فدائیان بی ال ای همچنین در یک عملیات جداگانه پاسگاه ارتش اشغالگر پاکستانی واقع در منطقه رخشان ندی شهرستان پنجگور را به وسیله راکت و دیگر سلاح های سنگین مورد حمله قرار دادند که منجر به کشته شدن 2 تن از نیروهای دشمن شد، این حمله همچنین خسارات مالی و جانی دیگری نیز به دشمن وارد آورد.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ به نام چاکر ملقب به تابش فرزند لیاقت ساکن منطقه خدابان شهرستان پنجگور شب 20 مارس در نتیجه یک درگیری سنگین با ارتش اشغالگر پاکستان به شهادت رسید.

وی گفت: شهید چاکر از 4 سال گذشته با ارتش آزادی بخش بلوچ در ارتباط بود، او پس از نبردهای جانانه با ارتش اشغالگر در عملیات های شهری به جبهه کوهستانی سازمان منتقل گردید. شهید چاکر ملقب به تابش در نبردهای مختلف در مناطق کیلکور، گچک شهرستان پنجگور، منطقه مشکه شهرستان آواران و منطقه راغه واشک ضربه های مهلکی به ارتش دشمن وارد آورد، او به دلیل هوش و توانایی خود به عنوان فرمانده دوم منطقه کیلکور در حال انجام خدمت بود.

جیئند بلوچ خاطرنشان کرد: شهید چاکر ملقب به تابش شب 20 مارس به همراه دیگر یاران خود برای انجام ماموریت در حال سفر بود که با نیروهای اشغالگر پاکستانی مواجه شد و درگیری ها میان فدائیان بی ال ای و نیروهای دشمن آغاز گردید.

در نتیجه این درگیری یک نزدیک به 1 ساعت به طول انجامید 3 تن از نیروهای دشمن در دم به هلاکت رسید و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند، در این حین چاکر نیز دچار جراحت شدید شد، وی به منظور فراهم نمودن مسیر امن برای دیگر فدائیان از پیشروی نیروهای دشمن جلوگیری نمود و با عمل به فلسفه جنگ تا آخرین فشنگ، شهادت با گلوله خود را پذیرفت.

وی گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ این جان فشانی بزرگ شهید چاکر را ارج می نهد و اعلام می دارد دیر یا زود ماموریت ناتمام و بزرگ شهدا را به سرانجام خواهد رساند.

ارسال نظر

 
1