خبر فوری

 
تأکید رئیس جمهور پاکستان بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با روآندا
کد خبر :1565438294

11:59 1402/08/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و رواندا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط اقتصادی, روابط تجاری,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار هیئت عالی رتبه سنای روآندا بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان اسلام آباد و کیگالی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در دیدار هیئت عالی رتبه سنای روآندا بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان اسلام آباد و کیگالی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، فرانسوا خاویر کالیندا رئیس مجلس سنای روآندا در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان در جریان سفر به این کشور روز چهارشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان پاکسان و روآندا و سطح همکاری‌های دوستانه میان دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقامات دو کشور همچنین پیرامون تحولات سیاسی امنیتی منطقه‌ای و جهانی نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هیئت روآندایی بر عزم اسلام آباد برای تحکیم روابط دوستانه با روآندا تأکید کرد و سطح همکاری‌های دو کشور در مجامع مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را رضایت بخش عنوان نمود.

وی ابراز داشت: پاکستان اهمیت ویژه‌ای برای روابط خود با روآندا قائل است و ما خواهان گسترش همکاری‌های تجاری میان دو کشور مطابق با ظرفیت‌های حقیقی موجود هستیم.

وی در ادامه هیئت روآندایی را از برگزاری چهارمین کنفرانس توسعه تجارت پاکستان آفریقا و نمایشگاه تک کشوری از سوی پاکستان در سال 2024 میلادی در قاهره مصر آگاه ساخت و ابراز امیدواری نمود تجار روآندا نیز در این رویداد شرکت کنند تا بتوان راهکارهای جدید توسعه کسب و کار و تجارت میان دو کشور را جستجو نمود.

رئیس جمهور پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین پرداخت و بر لزوم انجام اقدامات جدی در جهت توقف فوری جنگ در غزه تأکید کرد.

در ادامه این دیدار هیئت روآندایی از استقبال گرم و صمیمانه مقامات پاکستان در سفر به این کشور تقدیر نمودند.

پس از آن فرانسوا خاویر کالیندا رئیس مجلس سنای روآندا طی سخنانی به روابط نزدیک و دوستانه میان پاکستان و روآندا اشاره نمود و بر لزوم تقویت بیشتر این روابط در جهت منافع دو کشور تأکید ورزید.

وی اظهار داشت: روآندا پاکستان را به عنوان یک شریک بزرگ تجاری می‌پندارد و ما خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌های مورد علاقه هستیم.

رئیس مجلس سنای روآندا همچنین از قصد دولت خود برای راه اندازی سفارت در اسلام آباد خبر داد.

ارسال نظر

 
1