خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | متسوهر وادا سفیر ژاپن روز چهارشنبه 1 فروردین (20 مارس)  با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان خواستار گسترش دامنه همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ژاپن در طیف وسیعی از زمینه ها به ویژه تجارت، سرمایه گذاری، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات مردمی شد.

وی بیان کرد: پاکستان بازار بزرگی است و سرمایه گذاران ژاپنی باید با سرمایه گذاری در بخش های مختلف، از فرصت های اقتصادی بهره مند شوند.

وی با اشاره به روابط دیرینه میان دو کشور افزود: ژاپن یکی از شرکای توسعه کلیدی پاکستان بوده و همواره از توسعه اقتصادی-اجتماعی پاکستان در بخش های مختلف تحت آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) حمایت کرده است.

زرداری همچنین گفت: پاکستان جمعیت بسیار زیادی دارد و می تواند نیروی کار آموزش دیده و متخصص را برای کمک و تأمین نیازهای ژاپن به منابع انسانی اعزام کند.

وی ضمن تأکید بر عزم پاکستان برای غلبه بر چالش‌های اجتماعی-اقتصادی موجود در کشور بیان کرد: بانک‌های ژاپنی بایستی تشویق شوند تا فعالیت‌های خود را در پاکستان از سر بگیرند و  شرکت های خودروسازی ژاپنی مستقر در پاکستان نیز باید تولیدات خود را برای صادرات محصولات خود از پاکستان افزایش دهند.

در همین حال، سفیر ژاپن بیان کرد: پاکستان دارای موقعیت استراتژیک و جمعیت بسیار زیادی است و شرکت های ژاپنی به این مناطق علاقه مند هستند.

وی همچنین تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه موجود به نفع دو کشور را ضروری دانست و از رشد صادرات انبه پاکستانی به ژاپن خبر داد.

متسوهر وادا سفر بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه سابق پاکستان به ژاپن را موفقیت آمیز خواند و گفت: نسل جوان می تواند نقش مهمی در تبدیل پاکستان به کشوری آباد ایفا کند.

وی انتخاب مجدد آصف علی زرداری به عنوان رئیس جمهور پاکستان را تبریک گفت و سلام گرم ناروهیتو امپراتور ژاپن را به وی ابلاغ کرد.

در همین حال، رئیس جمهور پاکستان ضمن تشکر از تبریکات سفیر، از وی خواست تا مراتب صمیمانه خود را به امپراتور ژاپن برساند.

آصف علی زرداری در پایان این نشست از حمایت های بی دریغ دولت ژاپن از پاکستان در پی سیل ویرانگر سال 2022 تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1