خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: دو کشور پاکستان و ترکیه می توانند همکاری های دوجانبه در زمینه های دفاع و غیره را بیشتر گسترش دهند
کد خبر :156481936

12:31 1402/06/24


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و ترکیه, تجارت, دولت موقت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر ترکیه, نخست وزیر پاکستان,

مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد روز پنجشنبه 23 شهریور با انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد روز پنجشنبه 23 شهریور با انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان دیدار کرد.

نخست وزیر موقت پاکستان با بیان اینکه دو کشور می توانند همکاری های خود را در بخش های تجارت، کشاورزی، انرژی، معادن، فناوری اطلاعات و دفاع بیشتر گسترش دهند، افزود: شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC) به منظور ایجاد فرصت های سرمایه گذاری جدید و جذاب در بخش های اولویت دار ایجاد شده است.

نخست وزیر در این دیدار از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رهبری ترکیه به خاطر پیام های تبریک به مناسبت تصدی پست تشکر کرد و با بیان اینکه مردم پاکستان با ترکیه روابط تاریخی، فرهنگی و برادرانه دارند، گفت: رئیس جمهور اردوغان در پاکستان به همان اندازه محبوبیت دارد که در کشور خود دارد. وی ضمن ستودن تلاش های ترکیه جهت بازسازی مناطق زلزله زده، در مورد ادامه هرگونه کمک برای مردم ترکیه اطمینان داد.

نخست وزیر از حمایت طولانی مدت و تزلزل ناپذیر ترکیه از پاکستان در مناقشه بر سر جامو و کشمیر تحت اشغال هند تمجید کرد.

گفته شد که علاوه بر روابط دوجانبه مستحکم و دیرینه، پاکستان و ترکیه در زمینه طیف وسیعی از مسائل منطقه ای و چندجانبه، از جمله تلاش برای مبارزه با اسلام هراسی، با یکدیگر هماهنگی و همکاری نزدیک دارند.

ارسال نظر

 
1