خبر فوری

 
داعش خراسان مسئولیت انفجار خونین در باجور پاکستان را بر عهده گرفت
کد خبر :1554926663

11:27 1402/05/10


برچسب ها : انفجار بمب, بمبگذار انتحاری, تروریست های داعش, تروریست های داعشی, حمله انتحاری, داعش, داعش خراسان, شهرستان باجور,

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار خونین تروریستی در شهرستان باجور ایالت خیبر پختون خوا را بر عهده گرفت.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار خونین تروریستی در شهرستان باجور ایالت خیبر پختون خوا را بر عهده گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حوالی ساعت 16:10 روز یکشنبه هشتم مرداد ماه انفجار مهیبی در محل گردهمایی حزب جمعیت علمای اسلام(ف) که در منطقه شنده مور شهرستان باجور در حال برگزاری بود رخ داد که طبق آخرین آمار منتشر شده از شمار تلفات این حادثه خونین دست کم 56 کشته و بیش از 150 تن دیگر نیز زخمی بر جای گذاشت.

اگرچه این منطقه به عنوان منطقه تحت نفوذ گروه‌های تروریستی همچون تحریک طالبان پاکستان، جماعت الاحرار و گروه تروریستی نوظهور موسوم به تحریک جهاد پاکستان شناخته می‌شود، اما این گروه‌های تروریستی یک روز پس از انفجار طی بیانیه‌های جداگانه ضمن رد هرگونه مشارکت در این حادثه خونین در کمال تعجب مراتب تأسف و تأثر خود نسبت به این حادثه را ابراز داشتند.

صدور بیانیه از سوی دو گروه تروریستی فعال در ایالت خیبر پختون خوا باعث شد گمانه‌زنی‌ها در خصوص نقش داعش در این انفجار تروریستی تقویت یابد و نهایتاً شاخه خراسان این گروه تروریستی با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت انفجار مذکور را بر عهده گرفت.

گروه تروریستی داعش خراسان(ISIK) وابسته به دولت اسلامی عراق و شام(ISIS) از سال 2015 میلادی در افغانستان و پاکستان فعال شده است و تاکنون چندین عملیات خونین تروریستی را در منطقه به سرانجام رسانده است.

گفتنی است گسترش حملات تروریستی در پاکستان در آستانه برگزاری انتخابات از سال 2008 میلادی به یک امر عادی تبدیل گشته است.

بخوانید: انفجار در دفتر مرکزی جمعیت علمای اسلام در شهرستان باجوردست کم 150 کشته و زخمی برجای گذاشت
 

ارسال نظر

 
1