خبر فوری

 
توافق پاکستان و ترکیه در زمینه تولید مشترک تجهیزات نظامی از جمله جنگنده های نسل پنجم
کد خبر :1552696987

18:36 1402/04/01


برچسب ها : ارتشبد ظهیر احمد بابر, پاکستان و ترکیه, تولیدات دفاعی, جنگنده, روابط دوجانبه, فرمانده نیروی هوایی ارتش ترکیه, فرمانده نیروی هوایی پاکستان, همکاری دفاعی, همکاری نظامی,

هیئتی از نیروی هوایی ترکیه به سرپرستی ژنرال آتیلا گولان فرمانده نیروی هوایی ترکیه امروز با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو رئیس نیروی هوایی پاکستان در دفتر وی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئتی از نیروی هوایی ترکیه به سرپرستی ژنرال آتیلا گولان فرمانده نیروی هوایی ترکیه امروز با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو رئیس نیروی هوایی پاکستان در دفتر وی دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات مهم مورد علاقه متقابل و تحولات منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار فرمانده هوایی پاکستان به برنامه های گسترده خود برای توسعه نیروی هوایی در خطوط مدرن از جمله دستیابی به فناوری هوشمند از کشورهای متحد، توسعه زیرساخت ها و بازسازی بخش آموزشی اشاره کرد . وی همچنین روابط دیرینه مذهبی و تاریخی دو کشور را که مظهر مشارکت راهبردی بی سابقه است، مورد اشاره قرار داد و بر تعهد خود برای ارتقای همکاری ها، اتحاد راهبردی و روابط دوجانبه بین دو نیروی هوایی در زمینه آموزشی تاکید کرد.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان افزود: پاکستان برای روابط دیپلماتیک، اقتصادی و دفاعی قوی خود با ترکیه که بر اساس هماهنگی در همه موضوعات مهم مرتبط با صلح، امنیت و ثبات منطقه است، ارزش قائل است. دو کشور برادر همواره در مواقع سختی کنار یکدیگر بوده اند. نیروی هوایی پاکستان همواره متعهد به آموزش، ارتقای قابلیت‌های نیروی هوایی ترکیه و ارائه پشتیبانی در این زمینه خواهد بود.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان در ادامه گفت: خلبانان نیروی هوایی پاکستان نقش فعالی در آموزش خدمه هوایی ترکیه در هواپیماهای مختلف از جمله هواپیماهای آموزشی و جنگنده ایفا می کنند.

ژنرال آتیلا گولان فرمانده نیروی هوایی ترکیه حرفه ای بودن نیروی هوایی پاکستان را مورد تمجید قرار داد و نیروی هوایی پاکستان را برای حرکت به سمت خوداتکایی در صنعت هوانوردی ستود. وی همچنین علاقه عمیق خود را به پروژه در حال انجام پارک ملی علم و فناوری هوافضا تحت نظارت نیروی هوایی پاکستان ابراز کرد و از تعهد تزلزل ناپذیر رئیس نیروی هوایی پاکستان در موفقیت این پروژه قدردانی کرد. فرمانده نیروی هوایی ترکیه گفت: روابط صمیمانه ای بین دو کشور وجود دارد.

وی همچنین بر تعهد خود برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه موجود تاکید کرد.

رهبران دو کشور همچنین توافق کردند که راه های جدیدی برای ارتقای همکاری های موجود بین نیروهای هوایی ایجاد کنند که در این امر تولید مشترک تجهیزات نظامی و همچنین جنگنده های نسل پنجم و سکوهای هوایی بدون سرنشین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شایان ذکر است دولت پاکستان به منظور قدردانی از تقویت بیشتر روابط برادرانه بین دو کشور، نشان امتیاز (نظامی)، بالاترین نشان نظامی غیرعملیاتی پاکستان را به ژنرال آتیلا گولان اعطا کرد.

فرمانده نیروی هوایی ترکیه همچنین از تاسیسات و زیرساخت های فنی مختلف مستقر در ستاد هوایی اسلام آباد از جمله مرکز ملی ISR و عملیات هوایی یکپارچه نیروی هوایی پاکستان و فرماندهی سایبری نیروی هوایی پاکستان بازدید کرد و در این خصوص توضیحاتی به وی ارائه شد. نیروی هوایی پاکستان در مورد آخرین نوآوری های خود و در مورد پروژه های مختلف در حال انجام و قابلیت های عملیاتی آن هم توضیحاتی ارائه کرد.

ارسال نظر

 
1