خبر فوری

 
انهدام شبکه تروریست‌های انتحاری در وزیرستان شمالی پاکستان
کد خبر :1551545487

16:03 1401/11/08


برچسب ها : انتحاری, انهدام, ایالت خیبر پختون خوا, پلیس ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, حمله انتحاری, وزیرستان شمالی,

نیروهای امنیتی پاکستان توانستند طی عملیاتی در منطقه وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا با بازداشت سه تروریست، شبکه تروریست‌های انتحاری را منهدم کنند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی پاکستان توانستند طی عملیاتی در منطقه وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا با بازداشت سه تروریست، شبکه تروریست‌های انتحاری را منهدم کنند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، 29 دی ماه سال جاری بود که یک مرکز ایست و بازرسی تخته بیگ در بخش جمرود هدف حمله انتحاری قرار گرفت، در این حمله تروریست‌ها ابتدا اقدام به تیراندازی به سوی مرکز ایست و بازرسی نمودند که منجر به جان باختن سه نیروی پلیس شد، بلافاصله پس از آغاز تیراندازی یک عامل انتحاری با ورود به مرکز ایست و بازرسی جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد.

مسئولیت این حمله بعدها توسط گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان بر عهده گرفته شد.

نیروهای امنیتی پس از این حمله با حضور در محل حادثه با جمع‌آوری پوکه‌های فشنگ و اعضای جدا شده عامل انتحاری آن را برای تحقیقات به پزشک قانونی ارسال کردند و با استفاده از اطلاعات جغرافیایی و تصاویر دوربین‌های مداربسته اقدام به بررسی ابعاد مختلف این حادثه تروریستی نمودند.

در اطلاعات دریافت شده در مورخ یکم بهمن ماه هویت عامل انتحاری این حمله تروریستی فردی به نام عمر وابسته به تحریک طالبان پاکستان اعلام گردید، طبق این اطلاعات فردی به نام ستانا جان ساکن بخش جمرود همدست عمر در این حمله تروریستی بوده است.

در یک عملیات اطلاعاتی دو فرد به نام‌های فرمان الله و عبدالقیوم دستگیر شدند.

علاوه بر این نیروهای امینتی پاکستان روز گذشته پس از کسب اطلاعات محرمانه در خصوص حضور تروریست‌ها عملیاتی در منطقه وزیرستان شمالی آغاز کردند، در این عملیات سه تن از عوامل مرتبط با تروریست به نام‌های فضل امین، فضل احمد، محمد عامر و حماد الله به همراه دو تبعه افغان دستگیر شدند.

فضل احمد از همدستان تروریست‌ها در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کرده است که عامل انتحاری یک تبعه افغان بوده و ستانا جان وی را به پاکستان آورده بود و سلاح و جلیقه انفجاری را در اختیار وی قرار داده بود.

ستانا جان گرداننده تحریک طالبان پاکستان در وزیرستان شمالی است و 4 منطقه مختلف را برای پنهان ماندن استفاده می‌کند.

ارسال نظر

 
1