خبر فوری

 
توافق نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور مالدیو بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی
کد خبر :1549385079

15:12 1402/09/11


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و مالدیو, تغییرات اقلیمی, روابط اقتصادی, روابط تجاری, روابط دوجانبه, روابط فرهنگی, گردشگری, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه, کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد,

پاکستان و مالدیو بر تقویت گفتگوهای سطح بالا و همکاری‌ های سودمند به ویژه در بخش‌ های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری توافق کردند.


 

دبی: به گزارش راز نیوز | پاکستان و مالدیو بر تقویت گفتگوهای سطح بالا و همکاری‌ های سودمند به ویژه در بخش‌ های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری توافق کردند.

این توافق در نشستی که میان انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان و محمد مویزو رئیس جمهور مالدیو در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP 28) در دبی برگزار شد، صورت گرفت.

در این دیدار، مقامات همچنین عزم خود را برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه بین پاکستان و مالدیو و استفاده از حسن نیت موجود بین مردم دو کشور ابراز کردند.

رهبران دو کشور توافق کردند که گفتگوهای سطح بالا و همکاری‌های دوجانبه سودمند به ویژه در زمینه ‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری را تقویت کنند.

آنها همچنین بر لزوم پیشرفت در تغییرات آب و هوا و عدالت اقلیمی تأکید و توافق کردند که همکاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی را توسعه دهند و موضوع اشتراک تخصص در زمینه کاشت حرا و سایر گیاهان مقاوم در برابر آب و هوا را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در همین حال، نخست وزیر موقت پاکستان به محمد مویزو به مناسبت تصدی در سمت ریاست جمهوری مالدیو تبریک گفت و از حمایت کامل پاکستان از دولت و مردم این کشور اطمینان داد.

وی همچنین تمایل خود را برای ارتقای صلح و توسعه در جنوب آسیا از طریق همکاری های منطقه ای ابراز کرد.

در پایان این نشست، محمد مویزو رئیس جمهور مالدیو از انوار الحق کاکر به دلیل ابراز احساسات گرم از طرف دولت و مردم پاکستان کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

ارسال نظر

 
1