خبر فوری

 
دیدار های جداگانه سفیر ترکیه با وزرای فدرال پاکستان
کد خبر :1548467929

13:55 1403/01/09


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, پاکستانی های مقیم خارج, سفیر ترکیه, مهمت باچاجی, وزیر قانون و دادگستری پاکستان,

سفیر ترکیه در اسلام‌آباد با وزرای پاکستانی های مقیم خارج و قانون پاکستان دیدار های جداگانه ای انجام داده و پیرامون تقویت مناسبات دو طرفه به رایزنی پرداخت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام‌آباد با چودری سالک حسین وزیر فدرال برای پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی، و سناتور نذیر اعظم تارر وزیر قانون و دادگستری پاکستان دیدار های جداگانه انجام و تصدی آنها را تبریک گفت.

وزیر پاکستانی های مقیم خارج در دیدار با سفیر ترکیه با بیان اینکه مهاجران پاکستانی در اقتصاد این کشور نقش اساسی دارند و دولت تمامی اقدامات ممکن برای حل مشکلات آنها انجام خواهد داد، گفت: این وزارت عملکرد کلیدی در جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی انجام می دهد.

وی ترکیه را کشور برادر اسلامی پاکستان عنوان کرد و تصریح داشت که دو کشور همواره در برهه های دشوار در کنار یکدیگر ایستاده اند.

در این دیدار، طرفین توافق کردند برای ارتقای جنبه‌های مهاجرت منظم در آینده همکاری کرده و از تجربیات یکدیگر در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، خدمات و فناوری اطلاعات بهره مند شوند. همچنین قرار شد تفاهم نامه ای بین دو کشور برای رفع کمبود نیروی انسانی امضا شود.

در دیدار سفیر ترکیه با وزیر قانون و دادگستری پاکستان، طرفین بر اهمیت روابط عمیق برادرانه میان ترکیه و پاکستان، منافع مشترک و ارزش‌های مشترکی که دو کشور را به یکدیگر پیوند می‌دهد، تاکید کرده و ابعاد مختلف همکاری های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و به همکاری در حوزه های آموزشی و حقوقی توجه ویژه ای کردند.

در پایان این دیدار، دو طرف عزم خود را برای ادامه تماس های نزدیک و همکاری برای گسترش بیشتر پیوندهای دوستی و همکاری میان پاکستان و ترکیه را ابراز کردند.

ارسال نظر

 
1