خبر فوری

 
واشنگتن: مبارزه با تهدیدات امنیتی در منطقه به نفع پاکستان و آمریکا است
کد خبر :1548401967

14:54 1403/02/12


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, روابط دفاعی, روابط نظامی, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در آمریکا, مبارزه با تروریسم, مسعود خان, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا,

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد: مقابله با تهدیدات امنیتی در منطقه به نفع ایالات متحده آمریکا و پاکستان است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد: مقابله با تهدیدات امنیتی در منطقه به نفع ایالات متحده آمریکا و پاکستان است.

این اظهارات را ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در نشست خبری روز سه شنبه 11 اردیبهشت (30 آوریل) در واشنگتن بیان کرد.

وی اظهار داشت: مقابله با تهدیدات امنیت منطقه ای به نفع ایالات متحده آمریکا و پاکستان است و واشنگتن از تلاش های اسلام آباد در این زمینه حمایت می کند.

در این نشست از ودانت پاتل پرسیده شد که مسعود خان سفیر پاکستان در واشنگتن، در مورد لزوم افزایش توان دفاعی پاکستان صحبت کرده است، بنابراین ایالات متحده و پاکستان در این زمینه چه اقداماتی انجام خواهند داد؟

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال گفت: ما از تلاش های پاکستان برای مبارزه با تروریسم، ​​تضمین امنیت منطقه و شهروندان حمایت می کنیم زیرا این امر حاکمیت قانون و حمایت از حقوق بشر را ترویج می کند.

وی افزود: مشارکت ما با پاکستان در مورد مسائل امنیتی مطمئناً شامل گفتگوی سطح بالا در مورد مبارزه با تروریسم، تأمین مالی برای توانایی قوی ضد تروریسم، توسعه برنامه های مشترک و تعامل نظامی بین ایالات متحده و پاکستان است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره سفر جان باس مشاور امور اداری و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا به پاکستان، گفت: انتظار داریم وی با مقامات ارشد پاکستانی در اسلام آباد دیدار در مورد مسائل منطقه ای و دوجانبه گفتگو کند.

هیئتی به سرپرستی جان باس مشاور امور اداری و سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در جریان سفر به پاکستان با رحیم حیات قریشی معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

ارسال نظر

 
1