خبر فوری

 
تمدید مهلت ایران در پروژه خط لوله گاز به پاکستان
کد خبر :1538475028

14:29 1402/11/09


برچسب ها : آمریکا, پاکستان و ایران, پرداخت غرامت, تحریم های آمریکا, خط لوله گاز ایران به پاکستان, خط لوله گاز ایران-پاکستان, روابط دوجانبه,

ایران مهلت داده شده به پاکستان برای نشان دادن جدیت در پروژه خط لوله گازی IP را تا ماه سپتامبر سال 2024 میلادی افزایش داده است و در صورت عدم پاسخ مثبت پاکستان، درخواست پرداخت غرامت 18 میلیارد دلاری را خواهد کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رسانه های خبری پاکستان به نقل از افسران عالی رتبه دولتی این کشور ضمن اعلام خبر تمدید مهلت ایران در پروژه خط لوله گازی برای پاکستان، گفتند: ایران مهلت داده شده به پاکستان برای نشان دادن جدیت در پروژه خط لوله گازی IP را تا ماه سپتامبر سال 2024 میلادی افزایش داده است و در صورت عدم پاسخ مثبت پاکستان در این بازه زمانی 180 روزه، با مراجعه به مرکز داوری بین المللی مستقر در پاریس، از پاکستان مطالبه غرامت 18 میلیارد دلاری را خواهد کرد.

گفتنی است ایران همچنین پیشنهاد فراهم کردن تیم تکنیکی خود به پاکستان را نیز کرده است تا دو کشور از این مسیر بتوانند ضمن اتخاذ استراتژی برای دستیابی به موفقیت مشترک ، از مطرح کردن این مسئله در مرکز داوری بین المللی جلوگیری به عمل آید. همچنین یکی دیگر از فواید این تیم، نجات پاکستان از تحریم های اعمال شده آمریکا علیه ایران، می باشد.

شایان ذکر است این تیم قرار بود طی سفری سه روزه از 1 الی 4 بهمن (21 لغایت 24 ژانویه) به پاکستان سفر و پروژه آی پی را به مرحله تکمیلی برسانند که تنش های پیش آمده میان دو کشور، مانع از انجام این سفر شد.

ناگفته نماند پروژه خط انتقال گاز ایران به پاکستان IP از سال 2014 میلادی با تاخیر مواجه شده است. این پروژه از سوی ایران تکمیل شده و منتظر تکمیل از جانب پاکستان است.

ارسال نظر

 
1