خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ششمین دور مذاکرات کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه بین پاکستان و انگلیس روز گذشته 27 اردیبهشت (16 مه) در اسلام آباد برگزار شد.

محمد کامران اختر دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح و استفان للی مدیر دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس در امور دفاع و امنیت بین المللی، هیئت های مربوطه خود را رهبری کردند.

در این نشست، موضوعات مربوط به کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین تجربیات و نظرات خود را در مورد مسائل مربوط به امنیت جهانی و منطقه ای، فناوری های جدید و نوظهور از جمله استفاده نظامی از هوش مصنوعی و استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای به اشتراک گذاشتند.

در این نشست، مقامات دو کشور دستور کار اولین کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کنفرانس خلع سلاح و همچنین موضوعات مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) را مورد رایزنی و گفتگو قرار دادند.

این گفتگوها در فضایی صمیمانه انجام شد و هر دو کشور تعهد خود را برای تقویت بیشتر همکاری در مجامع چندجانبه در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه ابراز کردند.

در پایان نیز، طرفین با تاکید مجدد بر لزوم اطمینان از تداوم در انجام مذاکرات، توافق کردند که دور هفتم رایزنی ها را در سال آینده در لندن در تاریخ مورد توافق طرفین برگزار کنند.

به گفته دفتر وزارت امور خارجه اسلام آباد، این گفتگوها یکی از ویژگی های منظم مذاکرات دوجانبه بین پاکستان و انگلیس است و فرصتی را برای دو کشور فراهم می کند تا ضمن بررسی چشم انداز کنترل تسلیحات و خلع سلاح جهانی، در مورد وضعیت امنیت منطقه ای و جهانی گفتگو کنند.

ارسال نظر

 
1