خبر فوری

 
قتل یک عنصر سازمان استخبارات نظامی پاکستان به دست جبهه آزادی بخش بلوچستان
کد خبر :1537690192

16:55 1402/09/13


برچسب ها : ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جاسوس ارتش, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سازمان استخبارات نظامی, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

گروه تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه‌ای از قتل جاسوس سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان به نام فضل در شهرستان کیچ ایالت بلوچستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| گروه تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه‌ای از قتل جاسوس سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان به نام فضل در شهرستان کیچ ایالت بلوچستان خبر داد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه ابراز داشت: پس از اذعان فضل به جرایم خود و با توجه به مستندات واضح در خصوص اقدامات وی دادگاه جبهه آزادی بخش بلوچستان این مجرم ملی را به سزای مرگ محکوم نمود.

وی خاطرنشان کرد: فضل فرزند تاج محمد ساکن منطقه تمپ شهرستان کیچ برای سازمان استخبارات نظامی(MI) فعالیت می‌کرد و سازمان ام آی از طریق وی در حال طراحی عملیات برای هدف قرار دادن اعضا و رهبران بی ال اف بود، در همین راستا به وی مأموریت داده شده بود تا با ارتباط مداوم با فدائیان بلوچ اعتماد آنها را جلب نماید.

وی تصریح کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان با توجه به فعالیت‌ها و عملکرد مشکوک وی تمامی تحرکات او را به صورت کامل تحت نظر قرار دادند، بی ال اف پیش از این نیز او را دستگیر کرده بود.

سخنگوی بی ال اف افزود: فرد مذکور در اعترافات گذشته نیز نسبت به همکاری با سازمان استخبارات نظامی پاکستان اذعان نموده بود؛ اما با توجه به سن پایین وی پس از تنبیه به شرط عدم همکاری مجدد با سازمان استخبارات نظامی آزاد شده بود. وی علی رغم تنبیه و ارفاق صورت گرفته از فعالیت‌های خود دست نکشید و مجدداً با سازمان ام آی ارتباط گرفت و در حال همکاری با این سازمان برای انجام یک عملیات بزرگ علیه فدائیان بلوچ بود.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های بخش اطلاعاتی، او مجدداً در 7 نوامبر 2023(16 آبان) دستگیر و در دادگاه ملی بلوچ ارائه گردید، این مجرم در دادگاه رسیدگی بی ال اف به تمامی جرایم خود اعتراف و مشخصات همدستان خود را نیز افشا نمود.

وی تصریح کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان بر اساس ضوابط سازمانی ویدئوی اعترافات این مجرم را ضبط نموده که دادگاه رسیدگی پس از بررسی دقیق او را به سزای مرگ محکوم نمود.

سرگرد گهرام بلوچ گفت: فضل در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف نموده است در پوشش ارائه اقلام غذایی به فدائیان بلوچ جزئیات محل حضور آنها را به ارتش پاکستان ارسال می‌کرد که باعث گردید چندین مرتبه پهپادهای جاسوسی به محل حضور فدائیان بلوچ ارسال شده و از این مناطق تصویربرداری صورت گرفت. ارتش پاکستان یک دستگاه موتورسیکلت مجهز به ردیاب به وی اعطا کرده بود. به گفته فضل ارتش پاکستان در ازای کارهای مختلف گاهی 20، گاهی 10 و گاهی 5 هزار روپیه به عنوان پاداش به وی پرداخت می‌کرد.

وی اظهار داشت: طبق اعترافات فضل وی در سازمان استخبارات نظامی با اسم مستعار قاری فعالیت می‌کرد و تمامی دستورات را از یک افسر استوار دوم سازمان ام آی به نام عارف دریافت می‌کرد، وی یک روز قبل از بازداشت نیز در محاصره مسیر فدائیان بلوچ نقش داشت.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان افزود: فضل در اعترافات خود اطلاعات مهم و زیادی را در اختیار سازمان ما قرار داده است که از یک شبکه گسترده جاسوسی ارتش پاکستان پرده برمی‌دارد، تمامی مجرمان در فهرست هدف ما قرار گرفته‌اند.

وی گفت: ارتش پاکستان به طمع ارائه امتیازات مردم را به سوی مرگ می‌کشاند، افراد بی وجدان و مجرم برای منافع پست خود باعث بازداشت مردم بی گناه به دلیل دشمنی شخصی و یا بدون هیچ دلیل توسط ارتش پاکستان می‌شوند. از سوی دیگر ناپدید شدن اجباری شهروندان به گروگان‌گیری با هدف اخاذی تغییر شکل یافته است، افسران ارتش پاکستان از طریق عناصر خود اقدام به ربایش جوانان بلوچ می‌کنند و پس از آن با دریافت مبالغی پول آنها را آزاد می‌کنند.

وی در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان با صبر و مقاومت در حال گام برداشتن به سوی هدف خود است. تمامی عملیات های ما علیه دشمن و عناصر آنان با نظم کامل ادامه دارد. اقدامات اخیر بی ال اف بیانگر آن است که عرصه بر عناصر دشمن بسیار دشوار شده و تمامی آنها به سزای اعمالشان خواهند رسید. بار دیگر به تمامی این‌گونه عناصر هشدار می‌دهیم از با کناره گیری فعالیت‌های خود ارتباط با ارتش پاکستان را قطع کنند و در غیر این صورت سزای آنان نیز مرگ با ذلت خواهد بود.

ارسال نظر

 
1