خبر فوری

 
 
رضا امیری مقدم: رئیس جمهور ایران به دعوت شهباز شریف به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد
کد خبر :1537688704

18:20 1403/01/15


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, پاکستان و ایران, چودری سالک حسین, رئیس جمهور ایران, رضا امیری مقدم, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور پاکستانی‌های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان,

رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان در دیدار با وزیر امور پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی، از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ایران به پاکستان خبر داد و گفت: در این سفر سعی می کنیم همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری را تقویت بخشیم.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان امروز با چودری سالک حسین وزیر برای پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی دیدار و تصدی وی را تبریک گفت.

سفیر ایران با بیان اینکه رئیس جمهور ایران به دعوت شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زودی به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد، افزود: در این سفر سعی می کنیم همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری را تقویت بخشیم. همچنین به دنبال متصل کردن پاکستان با نهادهایی مانند وزارت تعاون و دیگر اداره های ایرانی هستیم.

وزیر فدرال پاکستان، گفت: پاکستان و ایران دو کشور همسایه هستند که همکاری میان این دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از سفر رئیس جمهور ایران خوشحال هستم؛ هرچند اتفاقاتی که چندی پیش رخ داد، باعث تاسف بود.

چودری سالک حسین با تاکید بر مشارکت بیشتر دو کشور در زمینه فناوری اطلاعات، تصریح داشت که برای دستیابی به این امر نیاز است تا تماس و ارتباط بین نهادهای ذیربط را افزایش دهیم. دو کشور پاکستان و ایران همچنین باید در خصوص زمینه های شغلی، نیروی کار و دیگر موارد همکاری خود را ارتقا دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه چهار سال پیش تفاهم نامه ای بین پاکستان و ایران در این زمینه امضا شد، گفت: می خواهیم این سند مهم در سفر مورد انتظار رئیس جمهور ایران به امضا برسد. پاکستان نیز می خواهد از آموزش های فنی ارائه شده در ایران بهره مند شود، اگر قرار است تجارت بین پاکستان و ایران افزایش یابد، نباید درنگ و تعلل کرد.

ارسال نظر

 
1