خبر فوری

 
پیشنهاد تصویب لایحه علیه پاکستان به نفع هند در مجلس سنای آمریکا
کد خبر :1537101211

15:42 1403/05/06


برچسب ها : آمریکا و هند, پاکستان و آمریکا, پاکستان و چین, پاکستان و هند, دهلی نو, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, روابط نظامی, لایحه, مجلس سنای آمریکا, همکاری دوجانبه, واشنگتن,

سناتور مارکو روبیو طی اقدامی لایحه ای را علیه پاکستان و چین در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا ارائه کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | سناتور مارکو روبیو طی اقدامی لایحه ای را علیه پاکستان و چین در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا ارائه کرد.

بر اساس جزئیات، در مجلس سنای آمریکا پیشنهادی مبنی بر توقف کمک به پاکستان به دلیل اقدامات ادعایی این کشور علیه هند ارائه شده است و در همین راستا لایحه ای علیه پاکستان و چین توسط سناتور مارکو روبیو نماینده جمهوری خواه مطرح گردید.

سناتور مارکو روبیو ضمن پیشنهاد لایحه علیه پاکستان بیان کرد: با توجه به تهدیدات احتمالی هند، کمک به پاکستان باید متوقف شود و کنگره باید در جریان اوضاع منطقه قرار گیرد.

لایحه ارائه شده در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا به نفع هند برای مقابله با نفوذ فزاینده چین و تهدیدات ادعایی پاکستان مطرح گردید و خواستار افزایش روابط استراتژیک، دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی بین واشنگتن و دهلی نو شد.

سناتور جمهوری خواه افزود: با هند باید مانند متحدانی همچون اسرائیل، کره، ژاپن و ناتو رفتار شود.

به گفته رسانه های آمریکایی، این لایحه در صورت تصویب، می تواند پیامدهای قابل توجهی برای پاکستان داشته باشد، به ویژه در زمانی که اسلام آباد و واشنگتن در تلاش برای تقویت روابط دوجانبه خود هستند.

 

ارسال نظر

 
1