خبر فوری

 
 
معاون وزارت خارجه پاکستان: هند به صورت مستقیم در ترورهای سال گذشته پاکستان نقش دارد
کد خبر :1536641072

11:42 1402/11/06


برچسب ها : اسلام آباد, ترور, جاسوس هندی, جیش محمد, سائرس سجاد قاضی, سازمان اطلاعات هند, قتل های هدفمند, گروه تروریستی لشکر طیبه, معاون وزیر امور خارجه پاکستان,

معاون وزارت امور خارجه پاکستان طی نشست خبری با ارائه مستنداتی از نقش مستقیم سازمان اطلاعات هند در ترورهای هدفمند سال گذشته در پاکستان خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معاون وزارت امور خارجه پاکستان طی نشست خبری با ارائه مستنداتی از نقش مستقیم سازمان اطلاعات هند در ترورهای هدفمند سال گذشته در پاکستان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سائرس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه پاکستان امروز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: هند در قتل شهروندان پاکستانی در داخل خاک پاکستان نقش دارد و عناصر وابسته به سازمان اطلاعاتی هند در اقداماتی همچون تروریسم، قتل و ترور مشارکت دارد، ما جزئیاتی از اطلاعات مربوط به دو جاسوس هندی به نام‌های یوگش کمار و اَشوک کمار را منتشر می‌کنیم.

وی افزود: یکی از این جاسوسان به نام یوگش کمار اهل شهر سری گنگا نگر ایالت راجستان هند و دیگری به نام اشوک کمار نیز اهل روستای کولیا واقع در ایالت کرناتکه است.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی پاکستان یک قاتل اجاره را در این زمینه دستگیر کرده‌اند گفت: این قاتل به جرایم خود اعتراف نموده است، جاسوس هندی به وسیله این قاتل اجاره‌ای یک شهروند به نام محمد ریاض را در مسجد راولا کوت به قتل رسانده است، این قاتل که عبدالله علی نام دارد در حین تلاش برای فرار از کشور در فرودگاه دستگیر شد. او توسط جاسوس هندی به نام اشوک کمار از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی برای این کار برگزیده شد و مبالغی نیز برای وی از خارج از کشور واریز گردید، محمد عبدالله علی و تمامی همراهان و عناصر وی از شهرهای مختلف شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از جاسوسان هندی به نام یوگیش کمار نیز مغز متفکر عملیات ترور شاهد لطیف بود، این جاسوس هندی از طریق شبکه‌های اجتماعی قاتل اجاره‌ای به نام عمیر را به خدمت گرفت، این قاتل اجاره‌ای شخصاً به پاکستان آمد و به همراه تیم 5 نفره خود عملیات ترور را اجرایی نمود، این جاسوس هندی به قتل شاهد لطیف اذعان نموده است، برای قتل وی از برخی از افراد محلی نیز کمک دریافت شد که با توجه به دلایل امنیتی، به اشتراک گذاری بسیاری از اطلاعات امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: پس از قتل موفقیت آمیز این افراد، موجی از خوشحالی و شادمانی صفحات کاربری شبکه‌های اجتماعی هند را فراگرفت، ما تمامی مدارک مربوط به روابط، پرداختی‌ها و دیگر حمایت‌های این شبکه را دریافت کرده‌ایم.

وی بیان داشت: مستندات قوی مربوط به نقش عناصر سازمان اطلاعاتی هند در قتل دو شهروند پاکستانی را در اختیار داریم، هند نه تنها در پاکستان بلکه در کشورهای آمریکا و کانادا نیز مرتکب اقدامات غیر قانونی شده است و نحوه کار آنها در انجام عملیات در آمریکا و کانادا نیز یکسان و مشابه است.

سیروس سجاد با بیان اینکه ما جزئیات عوامل هندی موجود در داخل کشور را داریم افزود: هند باید در قبال تروریسم و ​​کشتار در کشورهای دیگر پاسخگو باشد، در حال حاضر فقط جزئیات دو پرونده را در اختیار شما قرار می‌دهیم و برخی از پرونده‌ها در دست بررسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: نقش داشتند عناصر هندی در دیگر عملیات های ترور دور از ذهن نیست، اعترافات مربوط به عناصر هندی در دست ماست، اقدامات هند در سرزمین پاکستان نقض تمامیت ارضی کشور است، ما اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی را نیز در اختیار داریم.

بخوانید: هلاکت عضو کلیدی لشکر طیبه درپی تیراندازی عناصر مسلح ناشناس در کشمیر پاکستان

لازم به ذکر است در 9 سپتامبر سال گذشته میلادی مطابق با 18 شهریور ماه سال جاری یک عضو وابسته به گروه تروریستی لشکر طیبه به نام محمد ریاض ملقب به ابوقاسم کشمیری طی عملیات عناصر ناشناس در مسجد القدس شهر راولاکوت واقع در منطقه کشمیر پاکستان به ضرب گلوله به قتل رسید.

بخوانید: کشته شدن دو عضو سابق گروه تروریستی جیش محمد در تیراندازی عوامل ناشناس در سیالکوت پاکستان

پس از آن شاهد لطیف وابسته به گروه تروریستی جیش محمد در ساعات نخستین صبح روز چهارشنبه 11 اکتبر 2023 مطابق با 19 مهر سال جاری به ضرب گلوله افراد ناشناس در شهر دسکه از توابع شهرستان سیالکوت ایالت پنجاب به هلاکت رسید.

ارسال نظر

 
1