خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | به گفته یک نهاد ناظر ایالات متحده، ناکامی وزارت خارجه آمریکا در توضیح کمک های 293 میلیون دلاری که در رژیم طالبان به افغانستان ارائه شده است، این نگرانی را ایجاد کرده که این کمک ها می تواند به نفع تروریست ها باشد.

در گزارش بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان (SIGAR) آمده است: بسیار مهم است که دولت آمریکا بداند چه کسی واقعاً از کمک های بشردوستانه سود می برد تا از رسیدن این کمک ها به دست طالبان یا سایر احزاب تحریم شده جلوگیری کند.

به گفته این گزارش، طالبان تلاش کرده است تا از طریق راه‌های مختلف، از جمله ایجاد سازمان‌های بشردوستانه، کمک‌های مالی ایالات متحده آمریکا را به دست بیاورد.

با این حال، این خطر افزایش می‌یابد که تروریست‌ها و افراد و نهادهای وابسته به سازمان های ممنوعه به طور غیرقانونی از این کمک های مالی سود ببرند و خطر استفاده غیرقانونی از این وجوه توسط تروریست ها و افراد و نهادهای مرتبط با آنها وجود دارد.

این گزارش افزود: مشخص شد که سه دفتر از پنج دفتر وزارت امور خارجه آمریکا با مقررات این وزارتخانه که نیاز به بررسی دریافت‌کنندگان صندوق کمک دارند، مطابقت دارند، اما دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار، و اداره بین المللی مواد مخدر و امور اجرای قانون نتوانستند اسناد کافی برای اثبات این معامله ارائه دهند.

از زمانی که طالبان پس از پایان جنگ 20 ساله و خروج آخرین نیروهای آمریکایی، کابل را تحت کنترل خود درآوردند، ایالات متحده بزرگترین کمک کننده مالی افغانستان در این سه سال بوده است.

از زمان تکمیل خروج ایالات متحده آمریکا در 30 اوت 2021، واشنگتن بیش از 17.9 میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده است.

 

ارسال نظر

 
1