خبر فوری

 
پاکستان روز جمعه را برای ابراز همبستگی با ملت فلسطین عزای عمومی اعلام کرد
کد خبر :1533720166

23:52 1403/05/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و فلسطین, غزه,

طی نشستی که امروز پنجشنبه با حضور احزاب متحد دولت و به ریاست محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شد، روز جمعه به عنوان عزای عمومی جهت همبستگی با ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل اعلام شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی نشستی که امروز پنجشنبه با حضور احزاب متحد دولت و به ریاست محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شد، روز جمعه به عنوان عزای عمومی جهت همبستگی با ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل اعلام شد.

نشست مشورتی احزاب متحد با موضوع "وخامت اوضاع فلسطین" در بیانیه ای مشترک همچنین اعلام کرد که نماز جنازه غیابی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز چهارشنبه در تهران ترور شد، اقامه خواهد شد.

_در این نشست همچنین مقرر شد قطعنامه ای در پارلمان برای ابراز همبستگی کامل با مردم فلسطین ارائه شود.

شرکت کنندگان در این نشست جنایات جاری اسرائیل در 9 ماه گذشته در فلسطین را به شدت محکوم کرده و ضمن اعلام همبستگی کامل با برادران و خواهران فلسطینی خود ، نسبت به شهادت اسماعیل هنیه ابراز تاسف و اندوه کردند.

نخست‌وزیر پاکستان، تروریسم مستمر اسرائیل در فلسطین را یک چالش برای امت اسلامی خواند.

_در این نشست خواستار اطمینان از ارائه فوری کمک های بشردوستانه به فلسطینیان غیرمسلح شدند.

_همچنین تصمیم گرفته شد تا پاکستان علاوه بر انجام اقدامات موثر برای کمک های پزشکی به ملت مظلوم فلسطین، به روند ارسال محموله های بشردوستانه ادامه دهد. در ادامه مقرر شد فلسطینیان مجروح برای مداوا به پاکستان آورده شوند.

شرکت کنندگان در نشست اظهار داشتند که اسرائیل علاوه بر اینکه با نسل کشی جاری خود در فلسطین مرتکب تروریسم دولتی شده است، قطعنامه های شورای امنیت، تصمیمات دادگاه لاهه و قوانین بین المللی را نیز نقض کرده است و جامعه بین المللی تنها به سکوت و تماشای آن بسنده می کند.

آنها از جامعه بین المللی خواستند که موضع روشنی را در برابر جرائم اسرائیل اتخاذ کند، که در غیر این صورت این یک علامت سوال در برابر ماندگاری قوانین و نهاد های بین المللی برای نسل های آینده خواهد بود.

در این نشست همچنین از جامعه جهانی از جمله سازمان ملل خواسته شد که سکوت خود را بشکنند و فوراً نسل کشی مستضعفان فلسطینی توسط نیروهای صهیونیست را متوقف کنند و اسرائیل را به خاطر جنایات جنگی به میز محاکمه بکشاند.

ارسال نظر

 
1