خبر فوری

 
سفیر پاکستان استوارنامه خود را به رئیس جمهور مکزیک تقدیم کرد
کد خبر :1531166653

19:28 1403/04/01


برچسب ها : استوارنامه, پاکستان و مکزیک, رئیس جمهور مکزیک, روابط دوجانبه, سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در مکزیک, همکاری دوجانبه,

شوذب عباس سفیر پاکستان در مکزیک استوارنامه خود را به آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.


مکزیک: به گزارش راز نیوز | شوذب عباس سفیر پاکستان در مکزیک استوارنامه خود را به آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.

در دیدار با رئیس جمهور مکزیک، شوذب عباس بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و علمی میان پاکستان و مکزیک تأکید کرد.

وی همچنین ضمن تأکید بر پتانسیل افزایش همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف، بر تعهد دو کشور برای تعمیق روابط متقابل تصریح نمود.

او همکاری تاریخی مکزیک و پاکستان در جریان انقلاب سبز دهه 1960 را که توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) آغاز شد، یادآوری کرد و گفت: این دوره شاهد تلاش‌های مشترک بین دانشمندان علوم کشاورزی از هر دو کشور بود که منجر به توسعه واریته گندم پرمحصول به نام Mexi-pak شد.

سفیر پاکستان به رئیس جمهور مکزیک به دلیل برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در این ماه تبریک گفت و در ادامه هر دو طرف بر بازگشایی سفارت مکزیک در اسلام آباد حمایت و موافقت کردند.

شوذب عباس بیان کرد: پاکستان و مکزیک از روابط صمیمانه برخوردارند و از اجماع بر سر اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می کنند، با این حال، تعاملات سیاسی در سطح بالا برای ارتقای بیشتر روابط دوجانبه و نزدیک‌تر کردن مردم هر دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه دوجانبه ضروری است.

ارسال نظر

 
1