خبر فوری

 
بی ال آ: پنج کشته و سه زخمی طی حمله به شبکه جاسوسان در تربت و ارتش در قلات
کد خبر :1519403998

11:17 1402/08/10


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, پذیرش مسئولیت حمله, تربت, شبه نظامیان بلوچ, قلات, گروه های مسلح بلوچ,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اذعان داشت که شبه نظامیان سازمان طی حملاتی علیه ارتش اشغالگر پاکستان و جاسوس های آن در تربت و قلات، 5 تن را به هلاکت رسانده و 3 فرد را نیز زخمی کردند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اذعان داشت که شبه نظامیان سازمان طی حملاتی علیه ارتش اشغالگر پاکستان و جاسوس های آن در تربت و قلات، 5 تن را به هلاکت رسانده و 3 فرد را نیز زخمی کردند.

وی افزود: شبه نظامیان شب گذشته (شب 10 آبان) عملیاتی مبتنی بر اطلاعات را علیه پاسگاه پلیس در شهر تربت شهرستان کیچ درپی اطلاع از حضور شبکه ای از خبرچینان ارتش اشغالگر پاکستان در لباس مبدل، انجام دادند. نیروهای ما در این یورش، به همراه مسئول پاسگاه، تمامی نیروهای پلیس را بازداشت کردند درحالیکه یک نیروی پلیس که در تلاش برای حمله به شبه نظامیان بود، کشته شد.

جیئند بلوچ مدعی شد که شبکه خبرچینان پس از تایید هویتشان، به هلاکت رسیدند. این شبکه شامل محمد عظیم فرزند ظفر علی، شهباز فرزند غلام رسول، باقر علی فرزند شیر محمد، شهزاد احمد ساکن مظفر گر پنجاب بود و همچنین عطا جان فرزند محمد اسلم ساکن تربت نیروی پلیس مهاجم نیز به هلاکت رسید. از طرفی مدثر فرزند شیر محمد ساکن دی جی خان درپی تلاش برای فرار، زخمی شد.

سخنگو تصریح داشت که شبکه فوق در لباس مبدل در شهر تربت و مناطق اطراف آن درحال کار بر ماموریت دریافتی از ارتش اشغالگر پاکستان بودند و شب ها در پاسگاه پلیس استراحت می کردند. در این حمله، اسلحه نیروی پلیس نیز توسط شبه نظامیان ضبط شد.

وی در ادامه به نیروهای پلیس و لیویز هشدار داد که نباید به دستور ارتش اشغالگر و نهادهای امنیتی پاکستان به مقابله با جنبش آزادی خواه مسلح بلوچ بپردازند و باید از آن اجتناب ورزند؛ این افراد به دلیل بومی بودن از سوی شبه نظامیان مورد عفو قرار می گیرند اما اگر آنها از اقدامات نسل کشی بلوچ ها اجتناب نکنند، آنها نیز همچون ارتش اشغالگر در تیررس ما خواهند بود.

این درحالی است که رسانه ها و خبرگزاری های پاکستان افراد کشته شده را کارگرانی عنوان کرده اند که برای کار در این تربت حضور داشتند.

جیئند بلوچ ضمن شرح حمله دیگر شبه نظامیان این گروه مسلح جدایی طلب، گفت: شبه نظامیان پایگاه مرکزی ارتش اشغاگر پاکستان را در منطقه جوهان واقع در قلات هنگامی که خودروهای نظامی مقابل درب اصلی ایستاده بودند، هدف قرار دادند. در این حمله دست کم دو نظامی زخمی شدند درحالیکه نیروهای مستقر در دیده بانی ها نیز دچار خساراتی شدند.

وی با بیان اینکه ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت دو حمله فوق را برعهده می گیرد، خاطر نشان کرد که حملات این گروه تا آزادی کامل سرزمین بلوچستان ادامه خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1