خبر فوری

 
نشست فرماندهان ارتش پاکستان با محوریت تحولات داخلی و منطقه ای
کد خبر :1517991505

12:41 1402/11/12


برچسب ها : ارتش پاکستان, انتخابات, تروریسم, جامو و کشمیر, ژنرال سید عاصم منیر احمد, سپهبد عاصم منیر, غزه, فرمانده ارتش پاکستان, فرماندهان ارشد نظامی, فلسطین, هند, کنفرانس,

262 مین نشست فرماندهان ارتش پاکستان روز چهارشنبه 11 بهمن در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان GHQ به ریاست ارتشبد عاصم منیر فرمانده ارتش برگزار شد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| 262 مین نشست فرماندهان ارتش پاکستان روز چهارشنبه 11 بهمن در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان GHQ به ریاست ارتشبد عاصم منیر فرمانده ارتش برگزار شد.

در این مجمع ضمن ستودن قربانی های بزرگ شهروندان، نیروهای مسلح و افسران جوان در راستای تحقق صلح و ثبات در پاکستان، تصمیم گرفته شد تا با قدرت آهنین با تسهیل گران تروریسم، مشوقان تروریسم و تررویست هایی که با اشاره قدرت های دشمن پاکستان جهت بی ثباتی در پاکستان گام بر میدارند، برخورد شود.

ارتشبد عاصم منیر با بیان اینکه حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان مقدس غیر قابل تعرض می باشد، گفت: با اینکه پاکستان معتقد به همزیستی مسالمت آمیز با همه دولت ها می باشد، اما هیچگونه مصالحه ای در خصوص حاکمیت ملی، غرور ملی و آرمان های مردم پاکستان وجود نخواهد داشت.

در این بین به فرماندهان ارتش در مورد اقدامات هند همچون قتل غیرقانونی، تروریسم دولتی و هدف قرار دادن شهروندان پاکستانی، توضیحاتی ارائه شد.

هند، غزه و کشمیر

مجمع با توافق در این زمینه که اقدامات برای افشاگری از نقض صریح قوانین بین المللی و نشان دادن چهره اصلی هند در سطح بین الملل، انجام خواهند شد، زیرا جامعه بین المللی قبلاً نسبت به رفتار جنایتکارانه هند و استفاده از دستگاه های دولتی برای کشتار و قتل در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده است، طی صحبت در رابطه با فلسطین و غزه، گفته شد: بر حمایت بی‌قید و شرط خود از مردم فلسطین و غزه تاکید می کنیم.همچنین به پیامدهای منفی درگیری و تأثیر آن بر منطقه اشاره و به اتفاق آرا بر لزوم فوری آتش‌بس دائمی در فلسطین و راه‌حلی پایدار برای مسئله فلسطین توافق صورت گرفت.

در ادامه با اظهار عزم مجمع برای حمایت از حق استقلال مردم کشمیر، بیان شد که حمایت سیاسی و دیپلماتیک از برادران و خواهران کشمیری تا فراهم شدن عدالت مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، جریان خواهد داشت.

 انتخابات آتی پاکستان

در این جلسه همچنین در مورد تامین نیروی مورد نیاز جهت همکاری با کمیسیون انتخابات پاکستان برای برگزاری انتخابات 2024 در فضای صلح و امنیت، صحبت شد. مجمع متعهد شد تا وظایف محموله تحت قانون اساسی را طبق دستورالعمل کمیسیون انتخابات انجام خواهد داد.

همچنین گفته شد که اجازه داده نمی شود به نام فعالیت های سیاسی، فعالیت های افراط گرایانه صورت گیرد یا در روند دموکراتیک برگزاری انتخابات آزاد و شفاف، خرابکاری شود.

در این مجمع توضیحاتی در مورد آمادگی عملیاتی تشکیلات ارائه شد و فرمانده ارتش از فرماندهان تشکیلات خواست تا بر آموزش، اداره و روحیه نیروها تمرکز کنند. 

ارسال نظر

 
1