خبر فوری

 
شهباز شریف در پاسخ به نامه بایدن: پاکستان برای روابط با آمریکا اهمیت بسزایی قائل است
کد خبر :1515567588

14:35 1403/01/12


برچسب ها : ارسال نامه, بایدن, پاکستان و آمریکا, رئیس جمهور آمریکا, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در نامه ای طی پاسخ به نامه بایدن رئیس جمهور آمریکا، با تاکید بر تمایل اسلام‌آباد برای همکاری با ایالات متحده برای صلح و امنیت جهانی، از همکاری دو کشور در بخش انرژی و طرح اتحاد سبز استقبال کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد شهباز شریف نخست وزیر این کشور روز یکشنبه (12 فروردین) به نامه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد و بر تمایل اسلام آباد برای همکاری با ایالات متحده برای صلح و امنیت جهانی تاکید کرد.

در اولین تماس سطح بالا بین ایالات متحده و پاکستان در دوران تصدی ریاست جمهوری بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در نامه ای به شهباز شریف از حمایت کامل دولتش در رسیدگی به چالش های حیاتی پیش روی منطقه اطمینان داد که به معنای گرم شدن روابط سرد بین دو کشور می باشد.

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به نامه بایدن گفت که اسلام آباد برای روابط خود با ایالات متحده «اهمیت کلیدی» قائل است و خاطرنشان کرد که هر دو کشور در ابتکارات مهمی در زمینه انرژی، تغییرات آب و هوا، کشاورزی، بهداشت و آموزش با یکدیگر همکاری می کنند.

شهباز شریف در نامه خود با استقبال از همکاری دو کشور در بخش انرژی و طرح اتحاد سبز گفت: پاکستان می خواهد با ایالات متحده برای دستیابی به اهداف مشترک صلح و امنیت جهانی، و رفاه و توسعه منطقه همکاری کند.

چارچوب اتحاد سبز به دنبال ترویج انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی پایدار و حمل و نقل سبز است و هدف آن ایجاد فرصت هایی برای رشد و توسعه اقتصادی در پاکستان با سرمایه گذاری در زیرساخت های پایدار، نوآوری، و تحقیق و توسعه می باشد.

بخوانید: بایدن بر تداوم مشارکت واشنگتن و اسلام آباد تأکید کرد

ارسال نظر

 
1