خبر فوری

 
 
سفیر پاکستان: اسلام آباد و واشنگتن دارای مشارکت راهبردی دیرینه هستند
کد خبر :1515303794

14:53 1402/01/19


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, سردار مسعود خان, سفیر پاکستان در آمریکا, شورای امور جهانی آمریکا, واشنگتن,

سفیر پاکستان در واشنگتن در جریان دیدار با رئیس شورای امور جهانی آمریکا به تشریح مشارکت راهبردی و دیرینه میان دو کشور پرداخت.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سفیر پاکستان در واشنگتن در جریان دیدار با رئیس شورای امور  جهانی آمریکا به تشریح مشارکت راهبردی و دیرینه میان دو کشور پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، متیو هیوز رئیس و مدیر اجرایی شورای امور جهانی آمریکا روز گذشته با سردار مسعود خان سفیر پاکستان در محل سفارت این کشور در واشنگتن دیدار و گفتگو نمود.

سردار مسعود خان در این دیدار با اشاره به روند مثبت توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور ابراز داشت: روند رو به رشد روابط دوجانبه بیانگر عزم و تعهد دو طرف نسبت به توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف به ویژه در امور غیر امنیتی است.

وی از نقش شورای امور جهانی آمریکا در ترویج اقدامات آموزشی و برنامه‌های مختلف برای مخاطبان متنوع و چند نسلی برای قشرهای مختلف آمریکا تمجید نمود.

سفیر پاکستان در ادامه گزارشی در خصوص سطح روابط دوستانه موجود میان اسلام آباد و واشنگتن را به رئیس شورای امور جهانی آمریکا ارائه داد.

وی سپس به تشریح اهمیت روابط میان کارشناسان آموزشی، نهادهای آموزشی و شهروندان خارجی برای تقویت مناسبات دوستانه و ایجاد روابط پایدار میان دو کشور و پتانسیل عظیم همکاری میان شورای امور جهانی آمریکا و بسترهای مرتبط پاکستانی پرداخت.

در ادامه این دیدار رئیس شورای امور جهانی آمریکا گزارشی درباره مأموریت شورای امور جهانی  و برنامه‌های مهم آن را به سفیر به پاکستان ارائه داد و نسبت به همکاری با همتایان پاکستانی خود اعلام آمادگی نشان داد.

لازم به ذکر است شورای امور جهانی آمریکا در سال 1918 میلادی بنیان نهاده شد، این شورا بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.

شبکه این سازمان از 93 شورای مستقل و غیر حزبی در 40 ایالت مختلف آمریکا تشکیل شده است.

ارسال نظر

 
1