خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ظهر امروز دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد با مصدق ملک وزیر نفت و انرژی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا سفیر آمریکا تصدی سمت سرپرستی وزارت نفت و انرژی پاکستان را به مصدق ملک تبریک گفت و نسبت به تحول در بخش انرژی پاکستان ابراز امیدواری نمود.

مقامات دو کشور در این دیدار در مورد زمینه های بالقوه همکاری از جمله انتقال فناوری، فرصت های سرمایه گذاری و ابتکارات ظرفیت سازی در بخش انرژی و پروژه های منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله راه ها و ابزارهایی برای ترویج انرژی های تجدیدپذیر و هیدروژن سبز را مورد گفتگو و رایزنی قرار دادند 

در همین حال، وزیر نفت پاکستان بیان کرد: هر دو کشور با کمک یکدیگر می توانند به اهداف مشترک انرژی دست یابند.

وی همچنین با تأکید بر تعهد پاکستان نسبت به تقویت روابط قوی تر با آمریکا، سفیر را از پتانسیل گسترده پاکستان در بخش انرژی و مواد معدنی آگاه کرد.

دونالد بلوم سفیر آمریکا در پایان این نشست به وزیر نفت پاکستان اطلاع داد که قرار است یک گفتگوی اقتصادی در سطح بالا در ماه آوریل در واشنگتن برگزار شود که در آن موضوعات مرتبط با انرژی از جمله مواد معدنی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

این نشست در حالی صورت گرفت که اخیرا دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی که در نشست کمیته فرعی وزارت امور خارجه ایالات متحده در واشنگتن مطرح شد، اظهار داشت: پس از آنکه دولت اسلام آباد ساخت یک بخش 80 کیلومتری خط لوله گاز ایران-پاکستان (IP) را در فوریه تصویب کرد، آمریکا در تلاش است تا ساخت این پروژه را متوقف کند.

 

بیشتر بخوانید: ایستادگی پاکستان در برابر آمریکا برای حفظ منافع خود با ایران

ارسال نظر

 
1