خبر فوری

 
دادگاه عالی سند: عملکرد نیروی پلیس در پرونده افراد ربوده شده "صفر" است
کد خبر :1503676271

10:51 1403/02/23


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد مفقود شده, دادگاه عالی سند, سازمان های اطلاعاتی پاکستان,

دادگاه عالی ایالت سند در جلسه دادرسی پرونده افراد ربوده شده به دست نهاد های امنیتی، ابراز نگرانی کرده و عملکرد نیرو های مربوطه در حل این پرونده ها را صفر اعلام کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دادگاه عالی سند SHC روز جمعه نسبت به عدم پیشرفت در پرونده افراد ربوده شده (به دست نیروهای امنیتی) ابراز ناراحتی کرده و به دلیل غیبت افسر بازپرس در جلسه دادرسی حکم بازداشت وی را صادر و از سرپرست ارشد پلیس سند خواستار ارائه گزارش کامل شد.

روز جمعه جلسه دادرسی پرونده افراد مفقود شده به ریاست قاضی نعمت الله پلپوتو برگزار شد که در طول این جلسه دستورات فوق صادر شده است.

قاضی نعمت الله در ادامه این جلسه ضمن ابراز نگرانی از مفقود شدن شهروندان، بر لزوم اقدامات فوری جهت برطرف کردن نگرانی های خانواده های این افراد، تاکید کرد و گفت: چرا تاکنون پتهان خان زهرانی که پنج سال قبل از شهرک استیل کراچی ربوده شد، تاکنون گزارشی از آن ارائه نشده است؟

در این جلسه گفته شد که هرچند نیروهای ماموریت یافته به حل این پرونده ها و تیم های تحقیقاتی جلساتی را برگزار کرده اند، اما عملکرد آنها در پرونده های افراد مفقود شده "صفر" می باشد.

دادگاه در ادامه از نهاد های مربوطه دولت های فدرال و محلی خواستار ارائه گزارش کامل در این زمینه از جمله پرونده بلال، موسی و دیگر افراد ربوده شده را کرد.

دولت فدرال 4 فروردین اعلام کرده بود که تصمیم به تشکیل مجدد کمیته کابینه در مورد افراد مفقود شده که دارای نمایندگی پارلمانی نیز خواهد بود، گرفته است.

در اوایل سال جاری، قاضی ارشد پاکستان ضمن اذعان به وخیم بودن موضوع افراد ربوده شده، نسبت به توانایی دیوان عالی (SC) برای یافتن راه حلی پایدار ابراز خوش بینی کرده بود.

ارسال نظر

 
1