خبر فوری

 
 
آذربایجان از زرداری برای شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی در باکو دعوت کرد
کد خبر :1503284435

18:02 1403/02/21


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, باکو, پاکستان و آذربایجان, رئیس جمهور پاکستان, کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد,

وزیر محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | آصف علی زرداری ضمن تبریک به آذربایجان به مناسبت میزبانی بیست و نهمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP 29)، ابراز امیدواری کرد که نتیجه COP 29 به کشورهای در حال توسعه کمک کند تا نیازهای مالی خود را برای مقابله با تغییرات اقلیمی برآورده کنند.

رئیس جمهور پاکستان این اظهارات را روز جمعه در گفتگو با مختار بابایف وزیر محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان در اسلام آباد بیان کرد.

زرداری بر ضرورت تلاش های جهانی برای مقابله با چالش های تغییرات اقلیمی تاکید کرد و گفت: اتخاذ فناوری سازگار با محیط زیست، ترویج کشت و زرع و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای امری ضروری است.

وی افزود: یخچال های طبیعی تحت تأثیر گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی قرار دارند و گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی همچنین منجر به کمبود آب می شوند، به همین دلیل پرداختن به چالش های زیست محیطی و کاهش اثرات منفی، نیازمند همکاری جهانی است.

وی همچنین در ادامه بر گسترش بیشتر تماس ها، تبادلات دوجانبه و روابط عمومی برای تقویت بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: پاکستان برای روابط خود با آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است و خواهان گسترش بیشتر همکاری با آذربایجان در زمینه های مورد علاقه می باشد.

مختار بابایف وزیر محیط زیست آذربایجان نیز بر لزوم افزایش بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه گردشگری و فرهنگ بین دو کشور تأکید کرد.

وزیر محیط زیست آذربایجان از رئیس جمهور پاکستان دعوت به عمل آورد تا در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP 29) در نوامبر 2024 در باکو شرکت کند.

به همین مناسبت رئیس جمهور پاکستان با ابراز آرزوی بهترین ها برای میزبانی موفق کنفرانس COP 29، ابراز امیدواری کرد که آذربایجان نقش خود را در حفظ منافع کشورهای در حال توسعه از نظر زیست محیطی ایفا کند.

ارسال نظر

 
1