خبر فوری

 
 
ربوده شدن 15 جوان شیعه طی دو ماه گذشته از کراچی
کد خبر :1502955662

13:20 1402/02/25


برچسب ها : ISO, افراد ربوده شده سند, افراد ربوده شده شیعه, ربایش, سازمان دانشجویان امامیه, شیعه, شیعیان پاکستان, کراچی,

سه تن از جوانان شیعه اهل کراچی وابسته به سازمان دانشجویان امامیه ISO طی یک هفته اخیر و در مجموع 15 تن از افراد شیعه اهل کراچی در دو ماه گذشته توسط آژانس های اطلاعاتی پاکستان مفقود شده اند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| سه تن از جوانان شیعه اهل کراچی وابسته به سازمان دانشجویان امامیه ISO طی یک هفته اخیر بدست آژانس های اطلاعاتی پاکستان ربوده شده اند.

سید احرار مجتبی بخاری از منطقه استار گیت کراچی و تاجدار علی دو تن از سه فرد ربوده شده وابسته به سازمان دانشجویان امامیه می باشند.

سید راشد رضوی وکیل و رئیس سازمان صدای افراد ربوده شده شیعه پاکستان و رئیس حزب دموکراسی پاکستان در متنی اظهار داشت که طی دو ماه گذشته از ماه رمضان تاکنون،  تنها از کراچی 15 تن از جوانان شیعه بدست آژانس های اطلاعاتی پاکستان دستگیر و مفقود شده اند.

وی تصریح داشت که برخی از این افراد تحت پرونده های جعلی و ساختگی توسط آژانس های اطلاعاتی تحویل کلانتری های مناطق مختلف داده شده اند که خانواده هایشان از طریق ما این افراد را به قید وثیقه آزاد کرده اند.

شایان ذکر است ربایش افراد وابسته به اقلیت ها من جمله شیعیان نقض صریح بند 10 قانون اساسی پاکستان و زیرپا گذاشتن حقوق انسانی می باشد. نهادهای اطلاعاتی پاکستان در زمان های مختلف بدون ارائه اسناد و مدارکی، افراد شیعه را دستگیر و مفقود می کنند که این موضوع یعنی ربایش بدون وجود سند و مدرکی علیه این افراد در دفعات متعدد توسط دادگاه های پاکستان مورد اعتراض قرار گرفته است. همچنین در دفعات متعدد آژانس های اطلاعاتی افراد دستگیر شده را پس از چند ماه طی مدعای ساختگی و بی اساس به عنوان تروریست معرفی و ضمن پرونده سازی های جعلی تحت قوانین خودساخته، این افراد را به مراکز پلیس تحویل می دهند.

درحالیکه معترضان به این اقدامات از نهاد های امنیتی مکررا درخواست کرده اند در صورتی که این افراد مرتکب جرم و جنایتی شده اند با اسناد و مدارک آنها را تحویل دادگاه ها دهند تا مطابق با قانون کشور با آنها برخورد شود. اما آژانس های امنیتی بدون توجه به اعتراضات مردم شیعه و حتی دادگاه های محلی نسبت به اقدام ربایش غیرقانونی افراد، افراد ربوده شده را برای ماه ها و حتی سال ها نزد خود نگاه می دارند و در بهترین وجه ممکن پس از چند ماه اسارت، این افراد تحویل مراکز پلیس می شوند.

 

تکمیلی:

براساس اسامی منتشر شده از افراد ربوده شده شیعه مورخه 21 مه (31 اردیبهشت)، تاجدار علی از گلستان جوهر، صادق از نارت ناظم آباد (ناظم آباد شمالی)، احرار مجتبی از شاه فیصل کالونی، سید هادی رضا زیدی از ملیر و خرم از جعفر طیار از جمله افراد ربوده شده توسط نهادهای امنیتی در بازه زمانی تعیین شده می باشند.

ارسال نظر

 
1