خبر فوری

 
سرمایه گذاری میلیاردی کویت در بخش های مختلف پاکستان در قالب امضای 7 توافقنامه و 3 یادداشت تفاهم
کد خبر :1502694622

18:47 1402/09/08


برچسب ها : امضای توافق نامه, امیر کویت, انوار الحق کاکر, برق آبی, پاکستان و کویت, توافق نامه, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, معدن, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر کویت, همکاری اقتصادی, همکاری دوجانبه, کشاورزی, یادداشت تفاهم,

پاکستان و کویت 7 موافقتنامه و 3 یادداشت تفاهم برای سرمایه گذاری میلیاردها دلاری در بخش های مختلف از جمله امنیت غذایی، کشاورزی، برق آبی و معدن امضا کردند.


 

کویت: به گزارش راز نیوز | پاکستان و کویت 7 موافقتنامه و 3 یادداشت تفاهم برای سرمایه گذاری میلیاردها دلاری در بخش های مختلف از جمله امنیت غذایی، کشاورزی، برق آبی و معدن امضا کردند.

بر اساس جزئیات، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در جریان سفر دو روزه خود به کویت با شیخ طلال الخالد الاحمد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور کویت به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، مقامات عالی دو کشور بر اهمیت روابط برادرانه تاریخی بین دو کشور تاکید و بر تمایل خود برای تقویت بیشتر روابط برادرانه از طریق مشارکت اقتصادی سودمند دوجانبه پافشاری کردند.

نخست وزیر موقت پاکستان و معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور کویت پس از گفتگو با یکدیگر در مراسم امضای 7 موافقتنامه و 3 یادداشت تفاهم بین دو کشور حضور یافتند.

بر این اساس دولت کویت میلیاردها دلار در بخش های مختلف پاکستان از جمله امنیت غذایی، کشاورزی، برق آبی، تامین آب آشامیدنی پاک، فرهنگ و هنر، محیط زیست و توسعه پایدار همچنین ایجاد صندوق معدن برای همکاری در فعالیت های معدنی، توسعه مناطق فناوری و حفاظت از پاکستان در قالب امضای 7 توافقنامه و 3 یادداشت تفاهم، سرمایه گذاری کرد.

در ادامه همچنین مقامات دو کشور از روند رو به رشد روابط و همکاری میان پاکستان و کویت ابراز خرسندی کردند.

آنها توافق کردند که تماس های خود را افزایش داده و گام های سریعی برای تقویت و تعمیق بیشتر روابط میان پاکستان و کویت بردارند.

در همین حال، انوار الحق کاکر این معاهدات و تفاهم نامه ها با کویت را نقطه عطف دیگری در دستاوردهایی دانست که از بستر شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC) برای پاکستان پدیدار می شود.

در پایان نیز نخست وزیر موقت پاکستان برای بهبودی کامل شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، دست به دعا برداشت.

ارسال نظر

 
1