خبر فوری

 
 
سفیر دانمارک: دانمارک می تواند در بسیاری از بخش های اقتصادی به پاکستان کمک کند
کد خبر :1501213217

19:06 1402/05/27


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, احسن ظفر بختاوری, پاکستان و دانمارک, تجارت, رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر دانمارک,

یاکوب لینولف سفیر دانمارک طی دیدار با هیئتی از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد بیان داشت که کشورش می تواند در بسیاری از بخش های اقتصادی به پاکستان کمک کند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| هیئتی از اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد ICCI به ریاست احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی از سفارتخانه کشور دانمارک در اسلام آباد بازدید، و با سفیر این کشور دیدار کرد.

احسن ظفر بختواری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد و دبیرکل گروه تجاری متحد و امیر حمزه عضو اجرایی ICCI در این هیئت حضور داشتند. اسلم پرویز مسئول بازرگانی سفارت دانمارک و دانیا بسیت مشاور بازرگانی نیز در این بین حضور داشتند.

یاکوب لینولف، سفیر دانمارک گفت که کشورش می‌تواند در بسیاری از بخش‌های اقتصاد از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، تغییرات آب و هوایی، کشاورزی و مدیریت آب به پاکستان کمک کند زیرا دانمارک راه‌حل‌های پیشرو در جهان را در این زمینه‌ها دارد. او گفت که پاکستان بازار بزرگی است و او در تلاش است تا صادرات و سرمایه گذاری دانمارکی را به پاکستان بیشتر کند.

نماینده دانمارک گفت که تجارت کشورها را به جلو سوق می دهد و افزایش بیشتر تجارت دوجانبه بین دانمارک و پاکستان برای هر دو کشور بسیار سودمند خواهد بود. وی گفت که همکاری نزدیک دانمارک در زمینه سبز به پاکستان کمک می کند تا به کشوری مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی تبدیل شود.

وی همچنین در مورد بسیاری از زمینه های دیگر که پتانسیل خوبی برای همکاری دوجانبه بین دانمارک و پاکستان برای دستیابی به نتایج سودمند متقابل ایجاد می کند، گفتگو کرد.

احسن ظفر بختواری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد در این دیدار بیان داشت که تجارت دوجانبه پاکستان و دانمارک کمتر از یک میلیارد دلار است که بسیار کمتر از پتانسیل واقعی دو کشور می باشد. وی گفت: توسعه روابط تجاری نزدیک بین بخش خصوصی دو کشور باید راهی برای کشف زمینه های جدید همکاری های دوجانبه باشد و برای دستیابی به این هدف، هر دو کشور باید تبادل منظم هیئت های تجاری را تشویق کنند.

بختواری افزود: بسیاری از شرکت های دانمارکی در حال حاضر در پاکستان در بخش های داروسازی، لجستیک، ساخت و ساز و فناوری تجارت می کنند و بیشتر باید به پاکستان بیایند تا سرمایه گذاری های مشترک و سرمایه گذاری در مناطق مورد علاقه را بررسی کنند.

ارسال نظر

 
1