خبر فوری

 
 
دیدار رئیس هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی با سناتور شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان
کد خبر :1500688778

11:33 1401/12/16


برچسب ها : اسلام آباد, تغییرات اقلیمی, رئیس هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی, سفیر بلژیک, سناتور شیری رحمان, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

پروفسور ژان پاسکال ون ایپرسل رئیس هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی(IPCC) روز گذشته به همراه چارلز دی لوگان سفیر بلژیک در اسلام آباد با سرکار خانم شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پروفسور ژان پاسکال ون ایپرسل رئیس هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی(IPCC) روز گذشته به همراه چارلز دی لوگان سفیر بلژیک در اسلام آباد با سرکار خانم شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار ابعاد مختلف بحران آب و هوایی، پدیده تغییرات آب و هوایی، نحوه مقابله هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی با این پدیده و تأمین نیازهای افراد آسیب دیده در نتیجه پیامدهای پدیده تغییرات آب و هوایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت بلژیکی در ادامه این دیدار مراتب تأسف و تأثر عمیق خود نسبت تلفات جانی و خسارات مالی در نتیجه سیل سهمگین سال گذشته که نزدیک به 33 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داد را ابراز داشتند.

پروفسور ایپرسل در این دیدار بر عزم هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی برای مسئولیت پذیری در قبال تأمین نیازهای جوامع تحت تأثیر پدیده تغییرات اقلیمی تأکید کرد.

سرکار خانم شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از نامزدی پروفسور ایپرسل برای بر عهده گرفتن ریاست هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی برای وی آرزوی موفقیت و سلامتی نمود.

وی بر نقش آی پی سی سی در زمینه همکاری جهانی و مشارکت برای مقابله با چالش‌های تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن برای جوامع ضعیف تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1