خبر فوری

 
 
ترور یک فرد به دست شبه نظامیان بلوچ در زهری
کد خبر :1498460320

11:35 1402/06/24


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, ترور, جدایی طلب, خضدار, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA اظهار داشت که مسئولیت ترور یکی از عوامل محلی ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه زهری کهن را برعهده می گیریم.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ BLA در بیانیه ای اظهار داشت که فدائیان سازمان یکی از عوامل محلی ارتش اشغالگر پاکستان به نام ظهور لوتانی را به ضرب گلوله در منطقه زهری کهن شهرستان خضدار به هلاکت رساندند.

وی افزود: ظهور احمد فرزند عبدالسلام لوتانی از مدتی طولانی در فعالیت های ضد ملی به دستور ارتش اشغالگر پاکستان دست داشت. وی علاوه بر خضدار در گوادر نیز مشغول جاسوسی برای نیروهای اشغالگر پاکستان بود. وی در اقداماتی از قبیل ربایش جوانان بلوچ و یورش به منازل در منطقه زهری به طور مستقیم دخیل بود درحالیکه در عوض این فعالیت ها، وی مجاز به انجام تجارت مواد مخدر بود.

در ادامه بیانیه آمده است که نامبرده ضمن جاسوسی یکی از شبه نظامیان بلوچ در سال 2019 میلادی، وی را توسط نیروهای لیویز مفقود کرده بود. ارتش آزادی بخش بلوچ پیش از این سه مرتبه به وی هشدار داده بود که دست از این فعالیت ها بردارد اما وی با بی اعتنایی تمام به کارهای خود ادامه داد.

جیئند بلوچ گفت: دادگاه ملی بلوچ حکم اعدام ظاهر لوتانی را به اتهام خیانت ملی و ضد میهن پرستی صادر کرد که در پی آن سرمچارهای بلوچ او را به کیفر اعمالش رساندند و سایر اعضای این شبکه نیز در حال حاضر در تیررس ما قرار دارند.

ارسال نظر

 
1