خبر فوری

 
دیدار مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان
کد خبر :1484570215

10:43 1401/11/13


برچسب ها : احسن اقبال, اسلام آباد, برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد, پاکستان و سازمان ملل متحد, مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد, وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان,

خانم اینگر آندرسن مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در ادامه دیدار با مقامات پاکستانی در جریان سفر به این کشور روز گذشته با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم اینگر آندرسن مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در ادامه دیدار با مقامات پاکستانی در جریان سفر به این کشور روز گذشته با احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات اعلام شده، دو طرف در این دیدار به بررسی سطح خسارت‌های وارده در جریان سیل سهمگین اخیر در پاکستان و اقدامات صورت گرفته در جهت بازسازی نقاط آسیب دیده پرداختند.

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: اقدامات به هنگام دولت باعث کنترل اوضاع به وجود آمده در نتیجه سیل گردید، تغییرات اقلیمی و زیست محیطی بزرگ‌ترین چالش برای بخش کشاورزی پاکسان به شمار می‌رود، تغییرات آب و هوایی در آینده می‌تواند پیامدهایی همچون قحطی، سیلاب و نابودی زیرساخت‌ها را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال انجام اقدامات پیشگیرانه جهت حفاظت از زیرساخت‌ها، سیل شهری و بخش کشاورزی در برابر پیامدهای ویرانگر تغییرات اقلیمی هستیم، در حال حاضر ایجاد زیرساخت‌های قوی و سازگار در بخش کشاورزی چالشی بزرگ در پاکستان به شمار می‌رود.

وزیر فدرال پاکستان با تقدیر از دبیرکل سازمان ملل متحد و شرکای توسعه بین‌المللی و حمایت از موضع پاکستان در خصوص تغییرات اقلیمی تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید برای کمک و همکاری با پاکستان پیش‌گام شود.

وی گفت: پاکستان تنها از طریق مستحکم کردن زیرساخت‌ها می‌تواند از پیامدهای تغییرات اقلیمی در امان بماند.

در ادامه این دیدار خانم اینگر آندرسن مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد از نقش فعال وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان در نظارت بر روند امدادرسانی به سیل زدگان و کنترل شرایط در سیل سال گذشته پاکستان تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1