خبر فوری

 
تأکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر لزوم توسعه روابط دوجانبه میان اسلام آباد و تهران
کد خبر :1483455513

13:55 1402/02/12


برچسب ها : پارلمان پاکستان, پاکستان و ایران, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, محمد صادق سنجرانی,

رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با سفیر ایران بر اهمیت مناسبات دوجانبه و لزوم ارتقای روابط میان اسلام آباد و تهران در تمام زمینه‌ها تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار با سفیر ایران بر اهمیت مناسبات دوجانبه و لزوم ارتقای روابط میان اسلام آباد و تهران در تمام زمینه‌ها تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آستانه پایان مأموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد ظهر امروز با حضور در محل پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

دو طرف در این دیدار به گفتگو در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و نیز تحولات سیاسی امنیتی منطقه پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با رضایت بخش دانستن سطح همکاری‌های دو کشور در عرصه جهانی ابراز داشت: پاکستان و ایران در حال تلاش برای ایجاد ثبات، امنیت و رشد اقتصادی منطقه هستند و توسعه منطقه چشم انداز و هدف مشترک دو کشور است.

وی با بیان اینکه ارزش‌های مشترک فرهنگی، مذهبی و اجتماعی میان دو کشور زمینه‌های لازم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه را فراهم می‌کند افزود: روابط پارلمانی میان پاکستان و ایران و سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری نیازمند تقویت بیشتر است، برای توسعه روابط مردمی می‌توان از دیپلماسی پارلمانی بهره برد.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه این دیدار با تمجید از سطح همکاری‌های دو کشور در عرصه جهانی بر اهمیت روابط تاریخی با ایران تأکید ورزید و گفت: پاکستان و ایران همواره در مجامع مختلف بین‌المللی با یکدیگر همکاری داشته‌اند که جای تقدیر و تحسین دارد.

وی با بیان اینکه ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط در سطوح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم خاطرنشان کرد: فرصت‌های گسترده‌ای جهت سرمایه گذاری و تجارت برای بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی در پاکستان وجود دارد. توسعه تجارت میان دو کشور نیازمند راه اندازی کریدورهای بیشتر تجاری در مناطق مرزی و ایجاد بازارچه‌های مرزی است.

صادق سنجرانی در پایان از تلاش‌های سفیر ایران در راستای تقویت بیش از پیش روابط پاکستان و ایران تمجید نمود.

در ادامه این دیدار سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد بر لزوم ارتقای بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1