خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ترکیه با مولوی سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان
کد خبر :1483190845

11:52 1401/09/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, رئیس حزب جماعت اسلامی, سراج الحق, سفیر ترکیه,

مولوی سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان روز گذشته با دکتر مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مولوی سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان روز گذشته با دکتر مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مولوی سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان در این دیدار اظهار داشت: جماعت اسلامی خواهان ایجاد وحدت و همدلی میان امت اسلامی است، کشورهای پاکستان و ترکیه می‌توانند رهبرانی را برای جهان اسلام فراهم نمایند.

وی افزود: پاکستان و ترکیه همواره از مواضع یکدیگر در زمینه مسئله کشمیر و شمال قبرس حمایت و پشتیبانی کرده‌اند و دو کشور دارای پیوند تاریخی و برادرانه مبتنی بر محبت و همبستگی هستند.

وی با بیان اینکه مواضع دو کشور در قبال مسائلی همچون فلسطین و اسلام هراسی یکسان و مشترک است از نقش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در قبال این مسائل تمجید نمود.

سراج الحق خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید با کنار گذاشتن اختلافات داخلی به منافع مشترک خود اهمیت دهند. همکاری میان کشورهای اسلامی در زمینه آموزش، فناوری اطلاعات و اقتصاد از مهم‌ترین لازمه در عصر کنونی است. مشارکت میان پاکستان، ترکیه، عربستان سعودی و ایران برای نجات از استعمار غرب بسیار ضروری است.

وی افزود: مقامات کشورهای مسلمان وظیفه دارند در جهت همکاری در زمینه بازار و دفاع مشترک گام بردارند. امت مسلمان می‌تواند با اتحاد و همدلی با چالش اسلام هراسی مقابله نماید تا توطئه‌ها برای غلبه فرهنگ غرب بر جهان خنثی گردد. کشورهای اسلامی همچنین برای حفاظت از اقلیت‌های مسلمان در بسترهای مختلف جهانی به صورت مشترک تلاش نمایند.

ارسال نظر

 
1