خبر فوری

 
بیانیه تکمیلی بی ال ای در خصوص انفجار فرودگاه کراچی
کد خبر :1481487451

15:06 1403/07/17


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, انفجار انتحاری, انفجار بمب, پلیس ایالت سند, پلیس کراچی, تجزیه طلب, جیئند بلوچ, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, فرودگاه کراچی, گروه های مسلح بلوچ, کراچی,

ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) در بیانیه تکمیلی خود درباره انفجار کراچی از شاخه جدید اطلاعاتی خود موسوم به زراب(دفتر تحقیقات و تحلیل اطلاعات زفیر) پرده برداشت و گفت: این حمله با همکاری بخش زراب و تیپ مجید صورت گرفت.


کراچی: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ(BLA) از سازمان های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه تکمیلی خود در خصوص انفجار در نزدیکی فرودگاه کراچی از شاخه جدید اطلاعاتی خود موسوم به زراب(دفتر تحقیقات و تحلیل اطلاعات زفیر) پرده برداشت و گفت: این حمله با همکاری بخش زراب و تیپ مجید صورت گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: بخش فدائی وابسته به تیپ مجید سازمان ما شب گذشته کاروان بلندپایه متشکل از مهندسان و سرمایه گذاران چینی را در حین خروج از فرودگاه جناح کراچی هدف یک حمله فدائی قرار داد که در آن بیش از 5 تبعه چینی کشته شده و بیش از 12 تن دیگر نیز زخمی شدند، همچنین دست کم 15 نیروی ارتش پاکستان که ماموریت حفاظت از این هیئت را داشتند نیز به هلاکت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند که در میان آنها بیش از 4 افسر عالی رتبه ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این حمله 15 دستگاه خودروی موجود در کاروان هیئت چینی منهدم شدند افزود: با استراتژی محتاطانه بی ال ای، علی رغم پر جمعیت بودن منطقه، در این حمله افراد غیر نظامی از تلفات در امان ماندند، اما دشمن بزدل همچون گذشته برای لاپوشانی این حمله و ارتباط دادن آن به حادثه آتش سوزی تانکر نفت بسیار تلاش نمود، اما با شکست مواجه شد.

وی گفت: این امر تایید ادعاهای بی ال ای مبنی بر انزوای دشمن و تلاش آنها برای سرپوش نهادن بر روی شکست ها و تلفات خود در بلوچستان است. این عملیات توسط فدائی شاه فهد ملقب به آفتاب عضو تیپ مجید بی ال ای صورت گرفت و ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت آن را بر عهده می گیرد.

این حمله در واکنش به غارت استثمار منابع ملی بلوچ و ظلم و اشغال متداوم سرزمین بلوچ توسط پاکستان و چین صورت گرفته است، این عملیات ما بیانگر آن است که ملت بلوچ برای آزادی سرزمین و منابع خود و نیز دستیابی به حق خودمختاری تصمیم به مقاومت گرفته است، هر چه قدر هم دشمن قدرتمند باشد، ما تحت هیچ شرایطی تداوم اشغال، ظلم و جنایت و استثمار در سرزمین خود را برنخواهیم تابید.

چین و پاکستان طرح های استثماری خود برای غارت منابع ارزشمند معدنی همچون معادن نقره و طلا در ریکودک، ذخایر معدنی در سندک و بندر عمیق گوادر را تسریع کرده اند، پروژه سی پک که از سوی این کشورها آغاز شده است یک توطئه شنیع برای بردگی مردم بلوچ و غارت منابع معدنی ماست، این پروژه تنها یک طرح اقتصادی نیست، بلکه یک حمله مهلک به سرزمین و آینده ماست.

ارتش آزادی بخش بلوچ پیش از این نیز اولتیماتوم 90 روزه به چین داده است تا ائتلاف غیر قانونی خود با پاکستان علیه ملت بلوچ را پایان دهد و تمامی طرح های خود، سرمایه گذاری و نیروهای خود را از بلوچستان خارج نماید، اما چین با نادیده گرفتن هشدارهای صریح و جدی ما با حمایت از پاکستان به تلاش های خود برای تقویت سلطه بر منابع ملی ما ادامه داد. حمله امروز ما اثباتی بر این امر است که ما به هیچ قدرت خارجی اجازه تصرف سرزمین خود را نخواهیم داد و  از توانایی لازم برای ضربه زدن به دشمن در هر لحظه و نقطه ای برخورداریم.

این دو کشور در حال همکاری با یکدیگر برای سرکوب نهضت آزادی ملت بلوچ هستند و برای آن متوسل به هرگونه جنایت و خشونت می شوند، اما آنها فراموش کرده اند که مبارزه ما چندین برابر طرح ها و سرمایه گذاری چندین میلیون دلاری آنها مستحکم و قوی است.

بی ال ای به شدت به چین هشدار می دهد در صورت عدم پایان فوری طرح های غیر قانونی خود از بلوچستان و نیز ترک ائتلاف با پاکستان علیه مردم بلوچ با حملات شدید ما مواجه خواهد شد. ما تمامی منافع اقتصادی، سرمایه گذاری و تاسیسات نظامی چین را هدف قرار خواهیم داد و باید بدانید که هیچ پناهگاهی در سرزمین بلوچستان برای شما وجود نخواهد داشت. حمله امروز ما ادامه همان زنجیره ای است که 11 اوت 2018 توسط فدایی ریحان اسلم بلوچ با حمله به کاروان مهندسان چینی در دالبندین آغاز گردید، در صورتی که چین مجددا هشدارهای ما را نادیده بگیرد، با پیامدهای بسیار سهمگینی مواجه خواهد شد.

این حمله نه تنها هشداری برای چین بلکه برای هر ملت و یا سرمایه گذاری است که تلاش دارد در زمان اشغال بلوچستان توسط پاکستان در این سرزمین قدم بگذارد. هر سرمایه گذار و یا دولت خارجی که تلاش کند با همکاری پاکستان منابع ملی بلوچستان را تصرف نماید با واکنش بسیار شدیدی مواجه خواهد شد. ما به هیچ کس اجازه تصرف منابع و آینده مردم را نخواهیم داد تا زمانی که بلوچ به یک ملت آزاد تبدیل شود. جامعه جهانی باید به خاطر بسپارد که سرزمین بلوچستان و منابع آن تنها متعلق به مردم است و ما تحت هر شرایطی از حقوق و آزادی خود دفاع خواهیم کرد.

پاکستان و چین نیز بدانند که برای حفظ منافع خود هرچقدر که دوست دارند هزینه کنند،  اما نخواهند توانست روحیه آزادیخواهی ما را در هم بشکنند. ما برای حفاظت از سرزمین خود از هر تاکتیکی استفاده خواهیم کرد و به جنایت علیه مردم خود پاسخی دندان شکن خواهیم داد، هر اقدامی علیه ملت بلوچ مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و تمامی قدرت هایی که برای تصرف سرزمین و منابع ما تلاش کنند خود باعث نابودی خودشان خواهند شد.

فدایی شاه فهد بادینی عضو تیپ مجید حمله موفقیت آمیز انتحاری علیه دشمن را در کراچی به سرانجام رساند، فدایی شهید شاه فهد بادینی ملقب به آفتاب فرزند میر فضل خان بادینی اهل منطقه کلی بادینی نوشکی بود. وی در سال 2019 میلادی به عضویت بی ال ای درآمد، شاه فهد که فردی مخلص و سخت کوش بود همواره وظایف خود را به خوبی انجام می داد. این شهید 28 ساله دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی(BBA) از دانشگاه لسبیله بود. وی دانشجویی باهوش و با استعداد بود. او در سال 2021 به عنوان داوطلب به انجام وظیفه در تیپ مجید بی ال ای پرداخت، پس از 3 سال انتظار و آموزش تقریبا 1 سال قبل این ماموریت به وی محول گردید، وی در همکاری با شاخه اطلاعاتی بی ال ای به نام «زراب» خودروی مملو از مواد منفجره خود را با موفقیت به کاروان دشمن کوباند و این ماموریت حساس را با شجاعت و درایت تمام به موفقیت رساند.

جیئند بلوچ در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: شاخه اطلاعاتی بی ال ای به نام زراب نقش ویژه ای در موفقیت آمیز بودن این ماموریت ایفا نمود، در این هنگام ارتش آزادی بخش بلوچ شاخه اطلاعاتی خود با نام زراب را رسما معرفی می کند، زراب-دفتر تحقیقات و تحلیل اطلاعات زفیر(ZIRAB- Zephyr Intelligence Research & Analysis Bureau) شاخه اطلاعاتی سازمان یافته و یکپارچه ارتش آزادی بخش بلوچ است که صدها نفر با مهارت های مختلفی همچون محققان، مطلعین، کارشناسان فناوری اطلاعات، تحلیلگران داده و بازرسان را شامل می شود. بخش های پنهان زراب در تمامی شهرهای کوچک و بزرگ بلوچستان راه اندازی شده است. این سربازان گمنام بی ال ای موفق به نفوذ به تمامی نهادهای دشمن شده اند، فعالیت شبانه روزی و پنهان چندین ساله زراب، آن را قادر به انجام چنین حمله مهلک ساخته است.

وی افزود: ارتش آزادی بخش بلوچ در این هنگام نام 2 فدایی دیگر تیپ مجید را اعلام می کند که در فاز نخست حمله شب گذشته مشارکت داشتند، در راستای اصول حفاظت از اطلاعات، جزئیات فاز نخست این ماموریت پنهان خواهد ماند. نخستین فاز این ماموریت را 2 فدایی تیپ مجید به نام های شهید فدایی صدام بلوچ و شهید فدایی سهیل بلوچ با موفقیت به سرانجام رسانده و به شهادت رسیدند.

شهید فدایی صدام بلوچ ملقب به فرید فرزند باهوت اهل منطقه پسنی بلوچستان بود، وی که از طریق جلیقه انفجاری حمله نمود در سال 2011 میلادی به عضویت بی ال ای درآمد و یک سال بعد به انجام وظیفه در تیپ مجید بی ال ای پرداخت. او دانشجوی کارشناسی جرم شناسی و دارای مهارت های استثنایی جنگ بود، او برای انجام این ماموریت چندین ماه با زراب همکاری داشت و برای موفقیت فاز اول این ماموریت جان خود را فدا کرد.

شهید فدایی سهیل ملقب به بابا فرزند عبدالحمید اهل منطقه خدابادان پنجگور بود، وی در سال 2017 میلادی عضو ارتش آزادی بخش بلوچ شد و در سال 2022 میلادی به صورت داوطلبانه به تیپ مجید بی ال ای پیوست. وی در طول 7 سال مجاهدت خود برای تیپ مجید و زراب در نبردهای شهری و کوهستانی به مبارزه پرداخت و با سخت کوشی و هوش خود چهره ای مثبت از خود در این بخش ها به یادگار گذاشت.

مبارزات ما تا زمانی که ملت بلوچ به آزادی و حق خود مختاری دست نیابند تداوم خواهد داشت. این پیامی روشن است که ما جنگ تحمیل شده از سوی پاکستان و چین را با قدرت و جدیت خود شکست خواهیم داد، دور نیست روزی که بلوچستان آزاد شود و نام و آثار این قدرتهای اشغالگر محو گردد.

در پایان این بیانیه آمده است که بی ال ای برای حفاظت از آزادی مردم و حفظ منابع خود به مبارزه ادامه خواهد داد. هیچ قدرتی خواه پاکستان باشد یا متحد او نخواهند توانست ما را از سرزمینمان و حق آزادی محروم بدارند. پیام ما روشن و شفاف است: یا اینکه قدرت های اشغالگر، سرزمین ما را ترک کنند و یا در انتظار ضربات سنگین ملت بلوچ بمانند. ما این جنگ را برای آزادی آغاز کردیم و پایان آن تنها با آزادی بلوچستان تحقق خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1