خبر فوری

 
 
اسلام آباد گزارش رسانه‌های افغانستان مبنی بر عملیات هوایی در این کشور را رد کرد
کد خبر :1469665176

13:19 1401/10/16


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, دولت پاکستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, عملیات هوایی, ممتاز زهرا بلوچ,

به دنبال انتشار گزارشاتی از سوی رسانه‌های افغان مبنی بر عملیات هوایی پاکستان در خاک افغانستان، اسلام آباد تمامی این گزارش‌ها را بی اساس دانست و هرگونه عملیات هوایی علیه تروریست‌های مستقر در افغانستان را رد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال انتشار گزارشاتی از سوی رسانه‌های افغان مبنی بر عملیات هوایی پاکستان در خاک افغانستان، اسلام آباد تمامی این گزارش‌ها را بی اساس دانست و هرگونه عملیات هوایی علیه تروریست‌های مستقر در افغانستان را رد کرد.

سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان روز گذشته طی بیانیه‌ای تمامی ادعاها مبنی بر عملیات هوایی پاکستان در ولایت ننگرهار افغانستان را بی اساس عنوان نمود و گفت: این گونه گزارش‌ها از روی عناد و بدخواهی منتشر شده‌اند.

لازم به ذکر است نشریه خبری «هشت صبح» افغانستان روز گذشته به نقل از منابع آگاه مدعی شد جنگنده‌های پاکستان صبح روز پنجشنبه مواضع واقع در نزدیکی منطقه سلاله در ولسوالی گشته ولایت ننگرهار را هدف قرار دادند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که پاکستان بار دیگر شاهد افزایش اقدامات تروریستی در نقاط مختلف به ویژه مناطق شمالی در امتداد خط مرزی مشترک با افغانستان است که مسئولیت عمده این حملات تروریستی از سوی تحریک طالبان پاکستان بر عهده گرفته می‌شود.

گفته می‌شود عناصر این گروه تروریستی در خاک افغانستان حضور دارند و تمامی طرح ریزی عملیات های تروریستی این گروه در داخل خاک افغانستان صورت می‌گیرد.

تحریک طالبان پاکستان طی سال گذشته بیش از 100 عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان انجام داده است، این حملات پس از بی نتیجه بودن مذاکرات میان اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان در اوت سال گذشته تشدید یافت.

ناگفته نماند پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز طی اظهاراتی با اشاره به افزایش مجدد اقدامات تروریستی در پاکستان، مقابله با گروه‌های تروریستی را حق مسلم اسلام آباد عنوان نمود.

بنابراین در صورت صحت ادعای رسانه‌های افغان مبنی بر عملیات هوایی پاکستان احتمال می‌رود اسلام آباد واشنگتن را از تصمیم خود در این باره مطلع کرده است و این اقدام با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته باشد.

ارسال نظر

 
1