خبر فوری

 
احسن اقبال: سفر لی کیانگ نخست وزیر چین نشانگر دوره جدیدی از همکاری های راهبردی است
کد خبر :1469139999

10:13 1403/07/14


برچسب ها : احسن اقبال, پاکستان و چین, جیانگ, روابط دو جانبه, سفر به پاکستان, سفیر چین, نخست وزیر چین, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان, وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

در جریان دیدار وزیر فدرال پاکستان با سفیر چین، در مورد تمهیدات انجام شده برای سفر تاریخی لی کیانگ نخست وزیر چین به پاکستان تبادل نظر انجام گرفت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جیانگ زی آیدونگ سفیر چین با احسن اقبال وزیرنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان دیدار کرد.

در این نشست در مورد تمهیدات انجام شده برای سفر تاریخی لی کیانگ نخست وزیر چین به پاکستان تبادل نظر انجام گرفت. گفتنی است این نخستین سفر مقام نخست وزیری چین به پاکستان طی 11 سال گذشته خواهد بود.

دوطرف با تاکید بر ارتقای پتانسیل همکاری دوجانبه، اهمیت این سفر را مورد ارزیابی قرار داده و با ایجاد کار گروه اختصاصی به منظور تضمین موفقیت این سفر و دستیابی به نتایج ملموس در زمینه های مورد علاقه متقابل توافق کردند.

وزیر فدرال پاکستان با تمجید از همکاری مداوم چین در حوزه های مختلف به طور ویژه در زیرساخت، انرژی و صنعت، تعهد پاکستان نسبت به تسهیل اجرای پروژه های زیرمجموعه سی پیک را ابراز کرد .

جیانگ زی آیدونگ سفیر چین طی صحبت با وزیر فدرال پاکستان، پیشرفت اقتصادی پاکستان را ستود و به بهبود رشد تولید ناخالص داخلی و ذخایر ارز خارجی تحت رهبری شهباز شریف اشاره کرد. وی از تلاش های احسن اقبال در پیشبرد CPEC و تقویت مشارکت دوجانبه قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1