خبر فوری

 
موافقت رهبران پاکستان و روسیه برای ادامه گفت‌وگوی قوی و همکاری میان دو کشور
کد خبر :1467069120

17:27 1403/07/25


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, روابط دو جانبه, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, محمد شهباز شریف, مسکو, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر روسیه,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و میخائیل میشوستین نخست وزیر فدراسیون روسیه توافق کردند که گفتگو و همکاری قوی در زمینه های تجارت، صنعت، انرژی، اتصال، علم، فناوری و آموزش را دنبال کنند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و میخائیل میشوستین نخست وزیر فدراسیون روسیه روز چهارشنبه توافق کردند که گفتگو و همکاری قوی در زمینه های تجارت، صنعت، انرژی، اتصال، علم، فناوری و آموزش را دنبال کنند.

به گزارش دفتر نخست وزیری اسلام‌آباد: طرفین در یک دیدار صمیمانه و اساسی در حاشیه بیست و سومین نشست سازمان همکاری شانگهای، در مورد کل طیف همکاری های دوجانبه گفتگو کرده و به حرکت مثبت در روابط پاکستان و روسیه در دو دهه گذشته اشاره کردند.

شهباز شریف،ضمن یادآوری اولین سفر خارجی خود به مسکو ، ابراز تمایل کرد که این خاطرات گرم را به دوستی پایدار با روسیه تبدیل خواهد کرد.

وی با تاکید بر تعهد پاکستان به تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و دفاعی با فدراسیون روسیه، از روسیه برای حمایت از پیشنهاد عضویت پاکستان در بریکس تشکر کرد و گفت که این گامی به سوی همکاری عمیق تر در صحنه جهانی است.

نخست وزیر پاکستان همچنین لزوم برقراری پروازهای مستقیم بین روسیه و پاکستان برای تقویت ارتباط بین دو کشور را برجسته کرد.

هر دو طرف توافق کردند که همکاری ها را در مجامع چند جانبه از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای افزایش دهند.

نخست وزیر روسیه از ترتیبات قابل توجه پاکستان برای بیست و سومین نشست شورای سران دولت های سازمان همکاری شانگهای و استقبال گرم دولت و مردم پاکستان و میهمان نوازی از خود و هیئت همراه قدردانی کرد.

وی تمایل خود برای تقویت بیشتر همکاری های موجود بین روسیه و پاکستان به سطح جدید را ابراز داشت.

هر دو رهبر همچنین در مورد تبادل زبانی بین دو کشور به منظور تقویت روابط مردم با مردم و افزایش همکاری میان بخش‌ های بانکی دو کشور جهت تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری توافق کردند.

ارسال نظر

 
1