خبر فوری

 
 
اسلام آباد: پاکستان حامی آرمان فلسطین است
کد خبر :1467005554

10:00 1402/07/20


برچسب ها : پاکستان و فلسطین, رژیم صهیونیستی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, غزه, ممتاز زهرا بلوچ, نوار غزه,

ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی با بیان اینکه ما از آرمان فلسطین حمایت می کنیم، گفت: کابینه (دولت فدرال)، اسرائیل را محکوم کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی با بیان اینکه ما از آرمان فلسطین حمایت می کنیم، گفت: کابینه (دولت فدرال)، اسرائیل را محکوم کرده است.

وی افزود: اسرائیل درحال رفتار تبعیض آمیز با فلسطینیان می باشد و پاکستان به عنوان عضو دائمی سازمان همکاری اسلامی، درحال تلاش برای فراخوانی اجلاس ویژه در این رابطه است. جامعه جهانی باید با پاکستان برای آتش بس در غزه همکاری کند.

وی در ادامه تصمیم قطع برق، سوخت و آب از سوی اسرائیل را ناعادلانه توصیف کرد و ضمن درخواست لغو این تصمیمات اتخاذ شده، بیان داشت که این امر تاثیرات منفی شدیدی بر زندگی میلیون ها نفر خواهد داشت.

ممتاز زهرا بلوچ با بیان اینکه پاکستان نسبت به عواقب وخیم تحرکات اخیر اسرائیل هشدار داده است، افزود که وضعیت وخیم بی سابقه، مداخله فوری جامعه جهانی را می طلبد. پاکستان از سازمان ملل خواست تا نقش فعالی در تسهیل آتش بس برای کاهش وضعیت وخیم انسانی در غزه ایفا کند.

از طرفی مرتضی سولنگی وزیر موقت اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در نشست خبری از برگزاری اجلاس کابینه دولت فدرال به رهبری انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت این کشور خبر داد و افزود: در این نشست پیرامون مسئله فلسطین صحبت شد و کابینه درخواست کرد که مسئله فلسطین باید مطابق با قرارداد های سازمان ملل متحد حل و فصل شود. کابینه همچنین خواستار احیای هویت فلسطین براساس قبل از سال 1967 میلادی شده و بمباران اسرائیل علیه فلسطینی های مظلوم از جمله مناطق مسکونی را به شدت محکوم کرد.

وی اظهار داشت: کابینه فدرال نسبت به وضعیت وخیم ناشی از محاصره غزه توسط اسرائیل به ویژه کمبود آب و غذا ابراز نگرانی کرد و تاکید داشت که تنش اخیر در فلسطین اشغالی نتیجه هفت دهه اشغال غیرقانونی اسرائیل، ظلم به فلسطینیان بی گناه و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. کابینه درخواست کرد که هرچه فوری بمباران علیه فلسطینی های بیگناه متوقف و ضمن خاتمه محاصره غیرقانونی، اجازه رساندن کمک های بشردوستانه به قربانیان داده شود.

مرتضی سولنگی در ادامه صحبت های خود بیان داشت که کابینه بر موضع اصولی دولت پاکستان تاکید کرد که موضوع فلسطین باید بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و آرمان‌های مردم فلسطین حل شود. باید یک کشور مستقل فلسطینی با مرزهای پیش از اشغال اسرائیل در سال 1967 و پایتخت قدس الشریف تشکیل شود.

ارسال نظر

 
1