خبر فوری

 

آپیا: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در نشست گفتگوی بین نسلی  جوانان کشورهای مشترک المنافع در آپیا پایتخت ساموآ بر اهمیت و لزوم توانمند سازی جوانان تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سناتور محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در بیست و هفتمین نشست سران دولت های مشترک المنافع در آپیا به سر می برد، روز گذشته در نشست گفتگوی بین نسلی جوانان این کشورها حضور یافت.

وی طی سخنانی در جمع شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت رهبری جوانان در ایجاد یک کشور مشترک المنافع انعطاف پذیر و فراگیر تاکید کرد.

وی نسبت به تعهد قوی پاکستان برای فراهم سازی بسترهایی برای توانمند سازی جوانان در جهت ایفای نقش رهبری و مدیریت اعلام آمادگی نشان داد، وی با اشاره به طرح هایی همچون برنامه جوانان نخست وزیر در پاکستان گفت: این طرح زمینه های لازم برای آموزش، اشتغال و مشارکت اجتماعی میلیون ها جوان را فراهم نموده است.

وزیر امور خارجه پاکستان سپس به تشریح اقدامات پاکستان در راستای توانمند سازی جوانان از جمله بازنگری در سند یادداشت تفاهم برنامه جوانان مشترک المنافع و راه اندازی ائتلاف جوانان مشترک المنافع آسیا پرداخت.

وی تصریح کرد: جوانان نه تنها رهبران آینده است، بلکه در سیاست گذاری امروز نیز مشارکت پویا و فعالی دارند.

وی با تمجید از مشارکت رهبران جوان در پیشبرد اقدامات اقلیمی و نوآوری دیجیتال، از رهبران کشورهای مشترک المنافع درخواست کرد تا جوانان را به عنوان یک شریک قوی برای ساختن آینده ای پایدار به کار گیرند و همکاری های بین نسلی خود در جهت تضمین آینده ای پایدار را ادامه دهند.

ارسال نظر

 
1