خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت پاکستان اجازه ی شنود و رصد تماس ها و پیام ها را به سازمان اطلاعاتی ارتش موسوم به ISI داد.

یکی از مقامات کابینه ی دولت فدرال پاکستان ضمن تایید این خبر، اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه صادر شده مورخه 8ژوئیه، دولت فدرال این مجوز به سازمان اطلاعاتی آی اس آی را بر اساس بند 54 قانون مخابرات مصوب سال 1996، داده است.

در این اعلامیه آمده است که این تصمیم بر مبنای منافع امنیت ملی و نگرانی های مربوط به جرائم، اتخاذ شده است.

گفتنی است این تصمیم درحالی اتخاذ شده است که پرونده ی افشای مکالمات همسر عمران خان با وکیل او در دادگاه عالی اسلام آباد درحال رسیدگی می باشد. در جریان رسیدگی به این پرونده همچنین اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد شرکت های مخابراتی در پاکستان داده های مشترکین خود را تحت یک سیستم خاص به نام "سیستم مدیریت رهگیری قانونی" در اختیار آژانس های امنیتی این کشور قرار می دهند.

دادگاه در این مورد اظهار کرد که مطلع شده ایم شرکت های مخابراتی فعال در کشور دسترسی به پیام ها، تماس ها و سایر داده های حدود 2 درصد از مشترکین خود یعنی 4 میلیون نفر را از طریق سیستم مدیریت رهگیری به آژانس های اطلاعاتی داده اند؛ دادگاه افزود: این درحالی است که دولت و اداره مخابرات پاکستان پیش از این به دادگاه گفته بودند که اجازه ی نظارت را به هیچ آژانس اطلاعاتی نداده اند و از طرفی دولت پاکستان نسبت به سیستم خاص به نام مدیریت رهگیری قانونی که چه کسی آن را اعمال کرده است، ابراز بی اطلاعی کرده بود.

ارسال نظر

 
1