خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری جیو نیوز پاکستان از تصدی جین ماریوت به عنوان کمیساریای عالی جدید انگلیس در پاکستان خبر داده و نوشت: این نخستین زن کمیساریای عالی بریتانیا در پاکستان خواهد بود که از اواسط ژوئیه وظایف خود را آغاز خواهد کرد.

جین ماریوت در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: " خوشحالم که به عنوان کمیساریای عالی بعدی بریتانیا در پاکستان منصوب شدم!

دو کشور با میراث، پیوندهای قوی مردمی، همکاری آب و هوا و تجارت رو به رشد به هم مرتبط هستند. پیوندهای دوستی و مشترک المنافع می توانند آینده ای مرفه را تضمین کنند." او در ادامه به زبان اردو نوشت که "به زودی با شما دیدار خواهم کرد".

شایان ذکر است جین ماریوت جاسوس سازمان اطلاعاتی انگلیس MI6 در ایران بود که در سال‌های 90 و 91 در پوشش معاون سفیر انگلیس در تهران حضور داشته است. جین ماریوت نقش مهمی با استفاده از پوشش دیپلماتیک برای ایجاد یک شبکه جاسوسی با "ماموریت ویژه" در تهران داشت و موفق به تشکیل این شبکه شد.

 

از طرفی دکتر صابر ابومریم دبیر بنیاد فلسطین پاکستان در پیامی اظهار داشت: به گفته برخی منابع جین ماریوت پیش از این به عنوان جاسوس انگلیس در ایران فعالیت داشته است، اما پس از اقدام و عملیات آژانس اطلاعاتی ایران این خانم به بریتانیا بازگشته است، اما اکنون او را به عنوان سفیر انگلیس در پاکستان منصوب کرده اند.

وی در ادامه نوشت: به گفته برخی منابع دیگر، جین ماریوت یکی از افسران عالی رتبه و مجرب MI6 به عنوان سفیر انگلیس در پاکستان تعیین شده است. این علامت سوالی برای امنیت ملی پاکستان می باشد.

پیش از این، کریستین ترنر از دسامبر 2019 به عنوان کمیساریای عالی بریتانیا در پاکستان خدمت می کرد.

کریستین ترنر به عنوان مدیر کل ژئوپلیتیک در دفتر خارجی، مشترک المنافع و توسعه در لندن منصوب شد.

 

 

 

ارسال نظر

 
1