خبر فوری

 
" آمریکا نباید قبل از تکمیل تحقیقات پاکستان، دولت جدید آن را به رسمیت بشناسد"
کد خبر :1464841961

16:37 1402/12/14


برچسب ها : انتخابات, انتخابات پارلمانی, پاکستان و آمریکا, مجلس قانونگذاری, همکاری نظامی, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

قانونگذاران آمریکایی تاکید دارند که بایدن رئیس جمهور و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تا زمانی که پاکستان تحقیقات ادعاهای تقلبات انتخاباتی را تکمیل نکرده است، از به رسمیت شناختن دولت جدید این کشور اجتناب کنند...


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| قانونگذاران آمریکایی تاکید دارند که بایدن رئیس جمهور و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تا زمانی که پاکستان تحقیقات ادعاهای تقلبات انتخاباتی را تکمیل نکرده است، از به رسمیت شناختن دولت جدید این کشور اجتناب کنند.

قانونگذاران در نامه مشترک خود به تمامی دموکرات ها از جمله بایدن نسبت به تقلب قبل و بعد از رای‌گیری در انتخابات پارلمانی اخیر پاکستان ابراز نگرانی کرده و با استناد به شواهدی مبنی بر نقض و اخلال در روز انتخابات، خواستار تحقیقات شفاف و معتبر قبل از به رسمیت شناختن دولت جدید پاکستان شده اند.

تمامی 33 امضاء کننده این نامه، قانونگذارانی هستند که دولت بایدن برای تضمین دور دوم ریاست جمهوری به آنها نیاز دارد. در انتخابات مقدماتی اخیر میشیگان، بایدن با یک کمپین قوی «بدون تعهد» به رهبری فعالان ناراضی از موضع او در قبال جنگ غزه روبرو شد که با 10هزار رأی از ترامپ در سال 2016 پیشی گرفت.

این تحول باعث نگرانی قابل توجهی برای اردوگاه بایدن شده است، به ویژه اینکه قانونگذاران مسلمان با نفوذ در میشیگان نیز این نامه در حمایت از PTI (حزب تحریک انصاف پاکستان به ریاست عمران خان) را تایید کرده اند. از جمله اعضای مسلمان بانفوذ میشیگان و افرادی که این نامه را امضاء کرده اند، راشده طلیب، الهان عمر و آندرِ کارسون می باشند.

پرامیلا جایپال رئیس گروه پیشرو و که اغلب از آرمان کشمیر دفاع می کند هم نامه را تایید کرده است. علاوه بر این، رئیس بازنشسته باربارا لی و گرگ کاسار نماینده دموکرات تگزاس نیز امضاهای خود را اضافه کرده اند. همچنین الهان عمر که به عنوان نایب رئیس این گروه نیز فعالیت می کند، از جمله امضاکنندگان می باشد.

قانونگذاران از مقامات وزارت امور خارجه خواستند تا اطلاعاتی درباره فعالان سیاسی و پرسنل رسانه ای بازداشت شده در پاکستان جمع آوری و از آزادی آنها دفاع کنند. آنها همچنین تاکید کردند که به مقامات پاکستان گوشزد شود که قانون ایالات متحده عاملان اعمال نقض حقوق بشر، تضعیف دموکراسی یا ترویج فساد را ملزم به پاسخگویی می کند.

قانونگذاران با اشاره به تأخیر در گزارش نتایج، شواهد ویدیویی از سوء استفاده ها، و اختلاف در مجموع آرا، به نگرانی ها در مورد تقلب پس از رأی گیری اشاره کردند. این اختلاف حول تفاوت بین نتایج مرکز رأی گیری صادر شده برای نامزدها و نتایج نهایی در سراسر حوزه انتخابیه متمرکز است.

قانون‌گذاران خاطرنشان کردند که ناظران انتخاباتی، سازمان‌های حقوق بشر و داون روزنامه سابقه دار هم این یافته‌ها را تکرار کرده اند.

قانونگذاران با بیان اینکه اطمینان از اینکه نتایج انتخابات واقعاً منعکس کننده منافع مردم باشد نه حاکمان و ارتش، این اطمینان و حفظ دموکراسی در پاکستان را همسو با منافع ایالات متحده دانستند. آنها بر پاسداری از اصول های دموکراتیک و تحقیقات جامع تاکید کرده اند.

مصاحبه گرگ کاسار نماینده دموکرات تگزاس

گرگ کاسار نماینده دموکرات تگزاس در پاسخ به سه خواسته ی مطرح شده در این نامه، گفت: مورد اول از به رسمیت شناختن افرادی که می گویند در انتخابات پاکستان پیروز شده اند، خودداری کنید تا زمانی که تحقیقات شفاف تکمیل شود و نشان دهد که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است.

دوم، ما خواهان آزادی هر یک از افرادی هستیم که به ناحق به دلیل مشارکت در آزادی بیان سیاسی یا صرفاً فعالیت سیاسی بازداشت شده اند. زیرا مردم باید بتوانند بدون ترس از بازداشت یا خشونت فعالیت سیاسی انجام دهند؛ سوما، ما می خواهیم کاملاً روشن کنیم که کمک امنیتی ایالات متحده به ارتش در پاکستان یا صادقانه بگویم، به ارتشی در هر نقطه از جهان، منوط به پیروی از استانداردهای قوی حقوق بشری باشد.

دموکرات تگزاس در ادامه اظهاراتش در پاسخ به علت تشکیل این گروه و ارسال نامه، بیان داشت: اگر ما به دموکراسی [در] ایالات متحده اعتقاد داریم، پس باید به دموکراسی در همه جا اعتقاد داشته باشیم، به خصوص وقتی صحبت از متحدانمان می شود.

او می گوید: من خودم مدت‌هاست مطالعه کرده‌ام که چگونه ایالات متحده دموکراسی را در آمریکای لاتین سرکوب کرد. غالباً در آمریکای لاتین، ایالات متحده ظاهراً در دموکراسی پیشرو بود، اما در عوض به الیگارش‌ها، شرکت‌های بزرگ و اجازه داد که منافع نظامی بر اراده مردم چیره شود.  و بنابراین، ایالات متحده از کودتا حمایت کرد، از دولت های نظامی حمایت کرد و دموکراسی را در آمریکای لاتین سرکوب کرد. و این در نهایت نه تنها آمریکایی‌های لاتین، بلکه به مردم ایالات متحده نیز آسیب رساند.

همین امر باید در مورد ایالات متحده و پاکستان نیز صدق کند. ما نباید به سادگی اجازه دهیم ژئوپلیتیک یا شرکت ها یا اتحاد نظامی ما بر ارزش اصلی دموکراسی ما غلبه کند.

گرگ کاسار نسبت به مطرح شدن علامت سوال دخالت آمریکا در امور داخلی پاکستان، خاطر نشان کرد: هدف ما دخالت در سیاست داخلی نیست، در واقع سوال این است که آیا انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شد یا خیر؟ بنابراین، ما مشتاق این نیستیم که گروه خاصی در انتخابات پیروز شود. ما نمی‌خواهیم دلارهای مالیات‌دهندگان ایالات متحده به ارتش‌ها برسد که سپس از آن پول برای زندانی کردن روزنامه‌نگاران یا سرکوب آزادی بیان یا سرکوب احزاب سیاسی استفاده کنند.

وی در ادامه می گوید که حرف من این نیست که ما بی دلیل از به رسمیت شناختن یک دولت خودداری کنیم، ما فقط باید اطمینان حاصل کنیم که خواست مردم پاکستان شنیده می شود.

ارسال نظر

 
1