خبر فوری

 
 
توافق عراق برای خرید 12 فروند جنگنده جی اف-17 از پاکستان
کد خبر :1464647507

17:26 1402/04/17


برچسب ها : 3 تندر بلاک JF-17 جنگنده, امضای توافقنامه, پاکستان و عراق, توافقنامه دفاعی, خرید اسلحه, فروش تسلیحات, نیروی هوایی پاکستان, وزیر دفاع عراق,

منابع آگاه از نهایی شدن قرارداد 1.1 میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های JF-17 تندر 3 نسل 4.5 ساخت پاکستان توسط عراق خبر می‌دهند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از نهایی شدن قرارداد 1.1 میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های JF-17 تندر 3 نسل 4.5 ساخت پاکستان توسط عراق خبر می‌دهند.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، عراق توافقنامه خرید 12 فروند جنگنده نظامی JF-17 با پاکستان به ارزش 1.1 میلیارد دلار را نهایی نموده است.

به گفته جمعه عناد وزیر دفاع عراق، قرار است این جنگنده‌ها برای عملیات های مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است تهدیدات حملات پهپادی در عراق طی ماه های گذشته افزایش یافته است و عراق برای مقابله با این حملات تصمیم به خرید جنگنده‌های ضد پهپادی از پاکستان گرفته است.

وزیر دفاع عراق خاطرنشان کرد: تعدادی از این جنگنده‌ها به زودی به ما تحویل داده خواهد شد و ما در آینده سفارش‌های بیشتری از این نوع را خواهیم داد، عراق خواهان تقویت سیستم دفاعی خود با استفاده از جنگنده‌های JF-17 پاکستان است.

به گفته منابع رسانه‌ای فعال در عرصه صنعت دفاعی، سند این قرارداد تاکنون به صورت رسمی از سوی طرفین امضا نشده است و پس از تصویب قطعی بودجه دفاعی سال جاری توسط پارلمان عراق به امضا خواهد رسید.

جنگنده جی اف 17 تندر بلوک 3 نسل 4.5 توسط مجتمع هوانوردی پاکستان در منطقه کامرا ایالت پنجاب ساخته می‌شود.

رسانه‌های صنعت دفاعی این قرارداد را بزرگ‌ترین فروش دفاعی پاکستان در طول تاریخ عنوان کرده‌اند و آن را گامی آزمایشی برای معرفی و عرضه 6 نوع جنگنده دیگر ساخت پاکستان در آینده می‌دانند.

ارسال نظر

 
1