خبر فوری

 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان جنایات جاری رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات ظالمانه هند در جامو و کشمیر را بشدت محکوم کرد و خواستار وارد عمل شدن جامعه جهانی برای پایان دادن به خونریزی های جاری در منطقه شد.

پاکستان آماده پاسخ به هرگونه تجاوز هند

وی این اظهارات را روز جمعه طی سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان کرد و گفت: قطعنامه های سازمان ملل اجرای یک همه پرسی را ملزم کرده است تا مردم جامو و کشمیر بتوانند از حق اساسی خود برای تعیین سرنوشت استفاده کنند.

شهباز شریف گفت: هند در حال توسعه گسترده توانایی های نظامی خود علیه پاکستان است و این کشور بدون تأمل و تفکر پیشنهادهای پاکستان مبنی بر ایجاد یک رژیم محدود استراتژیک متقابل را رد کرده و رهبری آن اغلب تهدید به عبور از خط کنترل مرزی و تصرف کشمیر آزاد می کند.

وی خواستار لغو اقدامات یکجانبه و غیرقانونی هند در 5 آگوست 2019 برای ورود به گفتگو برای حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر شد و خاطرنشان کرد: پاکستان قاطع ترین پاسخ را به هرگونه تجاوز هند خواهد داد.

اسرائیل باید محکوم و متوقف شود

نخست وزیر پاکستان با ابراز ناراحتی و نگرانی از جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان، گفت: این فقط یک درگیری نیست، بلکه کشتار سیستماتیک مردم بیگناه و حمله به جوهر زندگی و کرامت انسانی است، خون کودکان غزه نه تنها دست ستمگران، بلکه دست کسانی را که در طولانی شدن این درگیری ظالمانه شریک هستند، آلوده می کند.

وی افزود: محکوم کردن کافی نیست بلکه جامعه جهانی باید هم اکنون وارد عمل و خواستار پایان فوری این خونریزی شود، خون و فداکاری فلسطینیان بیگناه هرگز هدر نخواهد رفت.

وی با فراخوان راه حل دو دولتی برای صلح پایدار گفت: ما باید به دنبال یک کشور فلسطینی پایدار، امن و مستقل بر اساس مرزهای قبل از 1967 با قدس شریف به عنوان پایتخت ابدی آن باشیم و این هدف باید با پذیرش فوری فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد پیش برود.

شهباز شریف با اشاره به حملات اخیر اسرائیل در لبنان گفت: عدم اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل، اسرائیل را جسور کرده و تهدید می‌کند که کل خاورمیانه را به جنگی بکشاند که عواقب آن می‌تواند سنگین و فراتر از تصور باشد.

اقتصاد پاکستان تحت فشار چالش تغییرات اقلیمی و بلای تروریسم

وی با بررسی چالش های ناشی از تغییرات اقلیمی، یادآور شد که سیل‌های فاجعه بار دو سال پیش پاکستان را ویران کرد و سی میلیارد دلار خسارت به بار آورد همچنین پاکستان کمتر از یک درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان را منتشر می‌کند، اما ما بدون تقصیر بهای سنگینی را پرداخته‌ایم.

وی بیان کرد: پاکستان مشتاقانه منتظر اجرای تعهدات شرکای توسعه برای حمایت از دستیابی به اهداف توسعه پایدار و اهداف اقلیمی از جمله هدف سالانه جدید فراتر از یکصد میلیارد دلار در تامین مالی آب و هوا است.

نخست وزیر با تاکید بر چالش ناشی از بدهی به کشورهای در حال توسعه، تاکید کرد: معماری مالی بین‌المللی، تجارت جهانی و رژیم‌های فناوری باید برای ارتقای توسعه و برابری جهانی اصلاح و همسو شوند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی داخلی گفت: دولت تصمیمات سخت اما ضروری اتخاذ کرده است که اقتصاد را از سقوط نجات داده، ثبات اقتصاد کلان را احیا، کسری های مالی را کنترل و ذخایر را تقویت کرده است. در نتیجه تورم به یک رقمی کاهش یافته و چشم انداز رشد اقتصادی احیا شده، زیرا دولت ژئواکونومیک و اتصال منطقه ای را برای تضمین نتایج برد-برد در اولویت قرار داده است.

شهباز شریف از راه اندازی موفقیت آمیز فاز دوم کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) خبر داد و گفت: دولت در فاز دوم از طریق شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC)، در حال بسیج سرمایه گذاری در زیرساخت های انعطاف پذیر، انرژی های تجدیدپذیر، مواد معدنی، کشاورزی پایدار و فناوری است.

وی با تاکید بر فداکاری های پاکستان در جنگ علیه تروریسم، گفت: هشتاد هزار سرباز و غیرنظامی دلیر ما از جمله کودکان بیگناهی که در مدرسه ای شهید شده اند منجر شده است تا اقتصاد کشور 150 میلیارد دلار خسارت ببیند.

او گفت: پاکستان متأسفانه بار دیگر با موج جدیدی از تروریسم با حمایت و تأمین مالی خارجی، از جمله تحریک طالبان پاکستان، ارتش آزادی بخش بلوچ (BLA)، تیپ مجید، فتنه الخوارج و دیگر عناصر تروریستی مواجه شده است، در همین حال شهباز شریف عزم راسخ پاکستان را برای از بین بردن این تهدید از طریق تلاش همه جانبه ملی با عنوان "عزم استحکام" ابراز کرد.

وی افزود: پاکستان به طور جمعی با جامعه بین المللی برای مبارزه با انواع تروریسم و ​​اصلاح ساختار جهانی مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی در مورد حوادث اسلام هراسی، گفت: هشداردهنده ترین جلوه آن برنامه برتری طلبی هندوها در هند و به شدت به دنبال انقیاد 200 میلیون مسلمان و محو میراث اسلامی در این کشور است و به همین مناسبت، پاکستان و سازمان همکاری اسلامی با دبیرکل سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه او برای اجرای طرح اقدام برای مبارزه با چالش اسلام هراسی همکاری خواهند کرد.

شهباز شریف در مورد افغانستان گفت: پاکستان به دنبال عادی سازی سریع ترین وضعیت ممکن در افغانستان است، او همچنین از دولت موقت افغانستان خواست تا برای خنثی کردن همه گروه های تروریستی در داخل افغانستان به ویژه گروه های تروریستی که در تروریسم فرامرزی علیه کشورهای همسایه مسئولیت دارند، اقدامات مؤثر انجام دهد.

وی خواستار پایان فوری درگیری غم انگیز در اوکراین و حل و فصل مسالمت آمیز آن بر اساس منشور سازمان ملل و توافقات بین المللی شد.

نخست وزیر پاکستان در پایان سخنان خود بیان کرد: پاکستان بر اساس منشور سازمان ملل متحد می ایستد و نقش کامل خود را در صلح و رفاه جهانی ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1